Introduction to Marketing (10 cr)
Code: HL00BQ78-3017
General information
- Enrollment
-
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
19.01.2022 - 05.05.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 7 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 45
- Degree programmes
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Anne Lahti
- Laura Salmi
- Teacher in charge
- Laura Salmi
- Groups
-
NTA221SATietojenkäsittelyn koulutus, monimuotototeutus, S21, Leppävaara
- Study unit
- HL00BQ78
Objective
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.
Location and time
Leppävaaran kampus
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Keskeisiä kirjoja:
Bergström Seija, Leppänen Arja (2015). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhempi painos käy)
Ojasalo K., Moilanen, Ritalahti (2014). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. SanomaPro.
Toteutustapa
The implementation plan is available in Finnish.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opiskelijatiimi hankkii opintojakson alussa itselleen yrityskumppanin, jolle markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi ja kehittämistyö tehdään.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opintojakson aloitustapaaminen on 19.1.2022.
Projektitiimit muodostetaan toisella tapaamiskerralla 10.2., jolloin läsnäolo on erittäin tärkeää.
Viimeisellä tapaamiskerralla 28.4. pidetään tiimiesitykset. Loppuraportti palautetaan 5.5.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.)
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta
Student workload
Osallistuminen lähiopetukseen ja ohjauksiin 30 h
Itsenäinen työskentely (mm. luentojen kertaaminen, materiaalien läpikäynti, tiimitapaamisiin valmistautuminen) 60 h
Oppimistehtävät 30 h
Tiimityö (palaverit, ohjaukset, yhdessä työskenteleminen) 140 h
Esitykset valmistautumisineen 6 h
Yhteensä 270 h
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakso koostuu neljästä teemasta:
1. Markkinoinnin ja myynnin perusteet
2. Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen
3. Markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi
4. Markkinoinnin kehittämisprojekti
Evaluation scale
Approved/Failed