Digital Marketing and Analytics (5 cr)
Code: A9470-3002
General information
- Enrollment
-
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Innovative Digital Services of the Future (NYA3), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Juhana Isohanni
- Satu Luojus
- Study unit
- A9470
Objective
Opiskelija osaa
- suunnitella yritykselle/julkisen sektorille digitaalisen markkinoinnin strategiaa monikanavaisen liiketoiminnan lähtökohdista
- kuvata digimarkkinoiden kohderyhmien vaatimuksia ja toimintaa digitaalisessa ympäristössä
- kerätä ja käsitellä digitaalisista tietomassaa markkinoinnin ja tuote/palvelukehityksen tarpeisiin
- hyödyntää asiakaskokemusta ja sosiaalista mediaa digimarkkinoinnissa
- käyttää digimarkkinoinnin uusia ratkaisumalleja ja menetelmiä ja hyödyntää analytiikkaa
- soveltaa markkinoinnin digistrategiaa käytännössä hyödyntämällä edellä mainittuja menetelmiä
Location and time
Opetuspäivät: 3.9.2020, 3.10.2020 ja 7.11.2020 (klo 9.00 - 16.30)
Korona-pandemian tilanne syksyn 2020 kuluessa voi vaikuttaa opintojakson toteutustapaan.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali koostuu opintojaksolla jaettavasta lähdekirjallisuudesta, opiskelijan itse etsimästä aineistosta sekä muusta opintojaksolla myöhemmin ilmoitetusta aineistosta.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan etäopetuksena. Opetuspäivien välillä opiskelijat työskentelevät itsenäisesti. Opetuspäivien välillä opiskelijat saavat tarvittaessa ohjausta opettajalta.
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista ensimmäiseen lähiopetuspäivään.
Oppimisalustana toimii Optima.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Työelämäyhteistyö toteutetaan opiskelijan omassa työelämäkontekstissa.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opetuspäivät: 3.9.2020, 3.10.2020 ja 7.11.2020 (klo 9.00 - 16.30)
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.
Opintojakso suoritetaan ensisijaisesti yksilötehtävinä.
Ole tarvittaessa yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan.
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, mikä tarkoittaa keskimäärin noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakson suoritettuaan ppiskelija osaa
- analysoida organisaation digitaalista liiketoimintaa
- toimia organisaation digitaalisen markkinoinnin kehittäjänä
- arvioida eri teknologioiden soveltuvuutta digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen
- hyödyntää data-analytiikkaa digimarkkinoinnissa
- tunnistaa tiedon jalostamisen, visualisoinnin ja analysoinnin mahdollisuudet sekä menetelmät tiedon monipuoliseen hyödyntämiseen
Evaluation scale
H-5
Further information
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta.(Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Opintojakso on tarkoitettu vain YAMK opiskelijoille.