Palveluajattelu ja palvelumuotoilu organisaation toiminnassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: UA00BI88-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2018 - 31.12.2018
Ajoitus
04.03.2019 - 31.07.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kehitysyksikkö TKI, Leppävaara
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Palveluajattelu ja palvelumuotoilu organisaation toiminnassa, täydennyskoulutus (UXA3), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Hanna Jaakola
- Antti Kytö
- Asko Mononen
- Heidi Vähänikkilä
- Veera Lassila
- Päivi Williams
Vastuuopettaja
Pia Kiviharju
Ryhmät
-
UXA319KUPalveluajattelu ja palvelumuotoilu organisaation toiminnassa, K19, Leppävaara
Osaamistavoitteet
Koulutus tarjoaa mahdollisuuden perehtyä palveluiden ja tuotteiden kehittämiseen asiakaslähtöisesti ja yhteiskehittämällä. Sinä osallistujana saat pohdittavaa ja ajatuksia oman työsi tekemiseen. Pääset konkreettisesti tutustumaan erilaisiin työkaluihin ja niiden käyttämiseen ja vaikuttavuuteen.
Osallistujana opit
• hallitsemaan palvelumuotoilun prosessin ja yhteiskehittämisen työtavan
• käyttämään palvelumuotoilun keskeisiä menetelmiä
• hyödyntämään visuaalisuutta osana palvelumuotoilua
• toimimaan asiakaskeskeisesti ja ennakoiden
• luomaan asiakasarvoa osana asiakaskokemusta
Sisältö
Kokonaisuus muodostuu viidestä moduulista, jotka muodostavat kattavan kokonaisuuden siitä, miten organisaation toimintoja, palveluita ja liiketoimintaa voidaan kehittää asiakaskeskeisemmäksi palvelumuotoilun keinoin.
Kokonaisuus muodostuu viidestä moduulista, jotka muodostavat kattavan kokonai-suuden siitä, miten organisaation toimintoja, palveluita ja liiketoimintaa voidaan kehittää asiakaskeskeisemmäksi palvelumuotoilun keinoin:
Palvelumuotoilun perusteet ja palvelulogiikka,
Yhteiskehittäminen,
Asiakasymmärrys palvelumuotoilun ytimessä,
Ideointi ja ennakointi osana kehittämistä ja
Palvelukonseptin kaupallistaminen ja liiketoimintamallit.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty