Siirry suoraan sisältöön

Kansainväliseen kasvuun digitaalisin työkaluin -yritysprojektit (5 op)

Toteutuksen tunnus: TP00BO38-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

09.09.2019 - 15.09.2019

Ajoitus

01.10.2019 - 20.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Laurea Yhteinen

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet

  • Englanti
  • Suomi

Paikat

0 - 10

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Opettaja

  • Merja Iiskola
  • Arvind Sharma
  • Terhi Kärpänen

Vastuuopettaja

Merja Iiskola

Ryhmät

  • TOH219SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S19, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Osaamistavoitteet

Opiskelijat toteuttavat pienimuotoisia projekteja yrityksille digitaalisten työkalujen, kansainvälisen kaupan ja esimerkiksi sosiaalisen median hyödyntämisestä markkinoinnissa.

Sisältö

Hankkeessa tuetaan Uudenmaan alueen pk-yrityksiä kansainvälistymisessä ja digitaalisten markkinointityökalujen ja –kanavien haltuunotossa. Hanke järjestää seminaareja, koulutustilaisuuksia, työpajoja sekä yrityskohtaisia kehittämisprojekteja.

Toteutustapa

Kehittämisprojekti pk-yritykselle ja teoreettinen tarkastelu kirjallisena raporttina.
Projektin aihe sovitaan toimeksiantajayrityksen kanssa, mutta se voi olla esimerkiksi:
Kansainvälistyminen ja/tai digitaalisten markkinointityökalujen käytön kehittäminen (mm verkkosivujen hakukoneoptimoinnin kehittäminen, sosiaalisen median hyödyntämis –suunnitelma, markkinoinnin sisällöntuotannon kehittäminen (mm blogikirjoitusten tuottaminen, videoiden/animaatioiden kehittäminen), verkkokaupan perustaminen ja/tai kehittäminen, kohdemarkkinan kilpailija-analyysi)

Aika ja paikka

15.9.-31.12.2019
(mahdollisesti myös kevät 2020)

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

sovitaan ohjaavan lehtorin kanssa

Lisätietoja opiskelijoille

Osaamisvaatimus: Kansainvälisen liiketoiminnan ymmärrys ja/tai digitaalisten markkinointityökalujen ja/tai –kanavien avustava osaaminen ja halu oppia niistä lisää oman kokemuksen kautta
Muuta: Projektit toteutetaan hankkeeseen jo ilmoittautuneille pk-yrityksille tai niille, jotka ilmoittautuvat syksyn 2019 aikana. Mahdollisesti voidaan toteuttaa myös kevään 2020 aikana.

Arviointiasteikko

H-5

Esitietovaatimukset

Vaatii opiskelijoilta liiketoiminnan ja markkinoinnin ymmärrystä, valmiuksia digitaalisten markkinointityökalujen ja/tai kanavien hyödyntämiseen.