Marjaana Salomaa
60% Lähiopetus, 40% Etäopetus
Esimerkiksi: Visit Finland. Tunne asiakkaasi. Kohderymäopas matkailuyrityksille. Ruokamatkailuhanke. Haaga-Helia amk: www.hungryforfinland.fi Visit FInland. Ruokamatkailun tuotesuositukset 2020
Opintojaksolla tutustutaan ruokamatkailuun ja tehdään kehittämistehtävä, jonka kautta opiskelija saa ymmärrystä ruokamatkailusta ja ruokareiteistä Suomessa, perehtyy tuotekehitykseen huomioiden kohderyhmän tarpeet ja alueen vetovoimatekijät ja oppi integroimaan paikallisen ruoan ja juoman osaksi kokonaiselämystä.
Ryhmätehtävä
Itse- ja vertaisarviointi
17.09.2021 - 29.10.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Laurea Yhteinen
Anikó Lehtinen, Henry Lybäck, Marjaana Salomaa
Edellytetään aiempia matkailun opintoja.
Ensimmäinen tapaamiskerta on edellytys opintojakson suorittamiselle. Jos joudut olemaan siltä pois, sinun tulee ilmoittaa siitä etukäteen sähköpostitse vastuuopettajalle. Muussa tapauksessa ilmoittautuminen hylätään.
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
3 op
2 op
H-5
Opintojakso tehdään yhteistyössä Hungry for Finland -hankkeen kanssa.
Intensiivitoteutus:
Luennot
Ryhmätehtävä
Viikottaiset luennot kurssin teemoista
Aktiivinen, itsenäinen ryhmätyöskentely
Opiskelija osaa: * Käyttää keskeisiä/yksittäisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä osoittaa perehtyneensä tietoperustaan. * Toimia ohjattuna asianmukaisesti. * Käyttää opittuja tekniikoita ja malleja. * Ottaa toiminnassaan asiakkaat huomioon. * Toimia ryhmän jäsenenä ja tavoitesuhteisesti. * Toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Opiskelija osaa: * Perustella, vertailla ja analysoida toimintaansa yleisillä ohjeilla. * Selviytyä itsenäisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin toimintaympäristössä. * Soveltaa monipuolisesti opittuja tekniikoita ja malleja. * Toimia ammatillisesti asiakastilanteissa. * Toimia ryhmässä tavoitesuhteisesti. * Perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Opiskelija osaa: * Käyttää asiantuntevasti ja systemaattisesti ammattikäsitteitä. * Perustella toimintaa tutkitun tiedon avulla. * Toiminta on usein joustavaa, järjestelmällistä, kehittämispainotteista, luovaa ja aktiivista. * Valita toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja ja perustella valintansa. * Toimia asiakaslähtöisesti ja tilanteenmukaisesti. * Edistää ryhmän toimintaa.