Siirry suoraan sisältöön

Kosmetiikka tänään (5 op)

Toteutuksen tunnus: R0399-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 01.12.2019

Ajoitus

20.01.2020 - 24.03.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, palvelu

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat

Opettaja

  • Teija Hyppönen-Paloheimo
  • Auli Hietanen
  • Sari Viitala
  • Jussi Järvi
  • Nina Lahtinen

Vastuuopettaja

Auli Hietanen

Ryhmät

  • TOP219SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S19, Palvelualat

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- lukea kriittisesti ajankohtaista kosmetiikkauutisointia
- hyödyntää eri kanavia pitääkseen itsensä ajan tasalla kosmetiikka-alan kehityksessä
- koota tietoa kosmetiikkatuotteista ja tehdä siitä kohderyhmän huomioivaa informaatiota
- yhdistää oppimaansa tullakseen kosmetiikka-asiantuntijaksi

Toteutustapa

Opiskelu perustuu lähikontakteihin ja ryhmätyöskentelyyn omalla ajalla.
Kosmetiikka-alan ilmiöt
Oman asiantuntijuuden esittäminen
Koulutusmateriaalin tuottaminen digitaalisessa muodossa
Läsnäolo esityksessä (koulutustapahtuma) ja vertaisarvioinnissa ovat pakollisia

Aika ja paikka

Aikataulu löytyy Pakista

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Optima-materiaali ohjauksessa. Oman aiheen mukainen kirjallisuus löytyy normaalisti kirjaston tietokantojen avulla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan (Auli Hietanen) ennen opintojakson alkamista

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Työelämäyhteistyönä tekstin tuottaminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 5 op on 135 tuntia työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Sinulle jää hyvin aikaa tehdä tehtäviä kontaktien ulkopuolella

Lisätietoja opiskelijoille

Tämä toteutus on ensisijaisesti suunnattu kauneudenhoitoalan opiskelijoille ja SKV217SA ryhmälle.

Arviointiasteikko

H-5

Hylätty (0)

Opintojakson tehtäviä ei ole tehty vaatimusten mukaisesti ja/tai puutteellisesti tehtyjä tehtäviä ei ole täydennetty.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä.