Siirry suoraan sisältöön

Henkilökohtainen myyntityö (5 op)

Toteutuksen tunnus: R0289-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.05.2019 - 26.08.2019

Ajoitus

02.09.2019 - 16.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Opettaja

  • Ritva Jäättelä
  • Taina Lackman

Vastuuopettaja

Ritva Jäättelä

Ryhmät

  • TOH219SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S19, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toimia asiakaslähtöisesti ratkaisumyynnissä
- tunnistaa yritysasiakkaan tilanteen ja tarpeet sekä käyttää tilanteeseen sopivia vuorovaikutuskeinoja
- ottaa huomioon kannattavuuden, eettisyyden ja juridiset kysymykset myyntityössä
- käyttää asiakastietojärjestelmiä

Toteutustapa

Lähiopetukseen perustuva työskentely

Aika ja paikka

Toteutusaika 26.8.-20.12.2019
Paikka: Leppävaaran kampus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Lukupiirin kirjallisuus:
Hänti SIrpa, Karisto-Mertanen Liisa & Kock, Heidi 2016: Oivaltava myyntityö. Asiakkaanan organsiaatio. Otavan kirjapaino, Keuruu. Edita Business.
Rubanovitsch Mika D., 2018: Myyntikapina. Korvaako kone ihmisen myyntityössä? Markkinahäirikön käsikirja. Oy Imperial Sales Ab/Johtajatiimi. Espoo
Interventiotyylit, kirjallisuus:
Interventiotyylien tekstit löydät kirjasta
Cockman Peter, Evans Bill & Reynolds Peter 1999: Consulting for real people : a client-centred approach for change agents and leaders.
Suomeksi interventiotyyleistä löytyy ainakin kirjasta
Heikkilä-Laakso, Kristiina, Heikkilä, Jorma 1997 ja 2001: Innovatiivisuutta etsimässä – Irtiottoja keskinkertaisuudesta. Turun opettajankoulutuslaitos, Painosalama Oy, Turku
Tehtävissä on linkit tarvittaviin muihin lähdeaineistoihin.

Lisätietoja opiskelijoille

Osallistuminen ensimmäiselle tapaamiskerralle on ehdottoman välttämätöntä, jotta luodaan yhteinen ymmärrys siitä, mitä ja miten opintojaksolla työskennellään, sekä saadaan parit ja tiimit sekä mahdolliset ryhmäjaot sovittua.
Opintojaksoa ei voi opiskella etänä, koska tunneilla tehdään paljon harjoitteita.
Opintojakso käynnistyy ensimmäisen tehtävänannon myötä heti.
Tervetuloa mukaan!

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi muodostuu 100 pisteestä.
Pisteiden kertymistä voit seurata Tulosten yhteenveto -välilehdeltä.
Pisteitä keräät tehtävien ja aktiivisuuden kautta seuraavasti:
Aktiivisuus = osallistuminen kontaktiopetukseen: max. 7 pistettä
Tehtävät
Vuorovaikutus myynnissä max 9 p
Havainnointi max 9 p
Interventio-tyylit max 10 p
Lukupiiri max 20 p
Myynticase max 25 p
Myyntineuvottelu max 20 p
Tehtävien arviointikriteerit löytyvät kunkin tehtävänannon yhteydestä.
Arviointitaulukko:
100 - 81 p K5
80 -71 p H4
70 - 61 p H3
60 - 51 p T2
50 - 41 p T1
40 - 0 p hylätty

Arvioinnissa käytetään Laurean amk-tason arviointikriteerejä vaativuustasolla 2.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
-analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen
tiedon toisiinsa
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
-arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä