Pia Lahtinen
20% Lähiopetus, 80% Etäopetus
Pelillistämisen keinoin kohti monialaista vuorovaikutusta!
Tervetuloa opiskelemaan kansainväliseen hankkeeseen Escape4Health rakentamaan pakopeliä ja tuottamaa pulmia pakohuoneeseen. Tehtävänäsi on tuottaa monilaisissa pienryhmissä tai pareittain pulmia, joilla voidaan oppia vuorovaikutteista ja monialaista päätöksentekoa. Opiskelijalla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta pelillistämisestä tai pakohuonepelien luomisesta. Tämä tehtävä on sinulle, joka haluat oppia uusia keinoja oman ammattisisi sisältöjen oppimiseksi.
Peliin ja pulmiin liittyen voi myös tulla luomaan mediasisältöä!
Tätä opintoa voi suorittaa suomeksi tai englanniksi, myös suomi-englanti työparit ovat mahdollisia monialaisesti. Opiskelijoiden ohjauskieli on ryhmästä riippuen suomi tai englanti.
2-5 op opintopistettä
Arviointi: hyväksytty/hylätty.
27.09.2021 - 31.12.2021
13.09.2021 - 19.09.2021
0 - 20
Laurea Otaniemi, sote
Lotta Tiikkainen, Outi Ahonen, Pia Lahtinen, Mikael Uusi-Mäkelä
Opintopisteiden laajuus: Opintojakson laajuus on joustavasti 2-5 opintopistettä. Laajuus riippuu opiskelijoiden omista toiveista ja tarpeista.
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Laurea Verkkokampus
5 op
4 op
Hyväksytty/Hylätty
Aikataulu:
Toukokuun alussa 4.10.2021. klo. 12.30-14.30. Opintojakson aloitus työpaja, jossa käydään yhteinen orientaatio opintojaksoon ja tutustutaan pulmien luomisen alustoihin.
Opiskelijoiden itsenäistä työskentelyä pareittain tai ryhmissä pulmien äärellä TEAMS-ympäristössä.
27.10. 2021 klo. 12.30-14.30. Työpaja jo luotujen tapauskuvausten ja pulmien vertaispalautteeseen.
18.11. 2021 klo.10.00-12.00. Työpaja jo luotujen tapauskuvausten ja pulmien vertaispalautteeseen.
(Päivät tarkentuvat myöhemmin)
Opiskelijana voit valita toisen tai molemmat työpajat. Lisäksi järjetetään sparrausklinikoita.
Yksilöllisen suoritustavan mukaan mahdollinen
2-5 op opintopistettä
Opiskelijan ajankäyttö 27op x1 op.
Verkossa keäsopinto
ARVIOINTIKRITEERIT SOVELTUVIN OSIN, TOTEUTUSTAVASTA RIIPPUEN Opiskelija osaa: AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta RYHMÄTYÖTAIDOT JA VASTUULLISUUS - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Opiskelija osaa: AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta RYHMÄTYÖTAIDOT JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Opiskelija osaa: AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita RYHMÄTYÖTAIDOT JA VASTUULLISUUS - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä