Siirry suoraan sisältöön

Digital Service Business and Marketing (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0218-3034

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.11.2019 - 01.12.2019

Ajoitus

09.03.2020 - 13.03.2020

Opintopistemäärä

10 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Leppävaara, liko

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus (HLA2), Laurea Leppävaara

Opettaja

  • Juha Uutela
  • Tomas Illman

Vastuuopettaja

Juha Uutela

Ryhmät

  • HLA219KN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, K19, Leppävaara
  • HLG219KN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, K19, Otaniemi
  • NTA219KN
    Tietojenkäsittelyn koulutus, päivätoteutus, K19, Leppävaara

Osaamistavoitteet

The student is able to
- analyze current trends in digital services
- develop digital service processes
- manage the digital customer experience
- market digital services
- plan how to use digital sales channels
- use digital tools to support marketing
- apply regulations of digital business

Toteutustapa

Note for a student! There are three alternative ways to study this study unit: project, online or sprint. This is Design Sprint

Aika ja paikka

Leppävaara

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Knapp, J. 2016. Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days.
Banfield, R. 2015. Design Sprint: A Practical Guidebook for Building Great Digital Products
Stickdorn, M. 2018. This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World
Google Ventures. 2016. The Design Sprint. https://www.gv.com/sprint/

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Kesko Oyj, K Digital-yksikkö

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

17.2. - 8.3.2020 ennakkotehtävä
9.3. - 13.3.2020 Design Sprint - innovaatioviikko

Kansainvälisyys toteutuksella

Google Ventures. 2016. The Design Sprint. https://www.gv.com/sprint/

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

9.3. - 13.3.2020 kokopäiväinen
17.2. - 8.3. 2020 ennakkotehtävä omalla ajalla

Lisätietoja opiskelijoille

Tuotetaan asiakkaan ongelmaan ratkaisu. Kehitetään suunnitteluratkaisu ennen kuin lähdetään rakentamaan protoa ja hankitaan paras mahdollinen asiakasymmärrys kohderyhmän potentiaalisilta asiakkailta. Selvitetään, mikä on asiakkaan tarve digipalvelulle ja mahdollinen ongelma palvelun käyttämisessä.

Tehdään nopealla aikataululla proto, jota testataan kohderyhmältä hankitun tiedon ja tehtyjen havaintojen perusteella. Testausten perusteella tehdään päätös, mihin suuntaan kehittämisessä edetään. Asiakkaan todellinen tarve palvelulle ja ongelma palvelun käyttämisessä tulevat huomioiduiksi – räätälöidään palvelu ja markkinointiviestintä kohderyhmäksi valitulle asiakasryhmälle sopivaksi.

Arviointiasteikko

H-5