•   Hyvinvointipalveluiden innovatiivinen kehittäminen R0208-3021 01.08.2021-31.12.2021  5 op  (SSG219SN) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - tunnistaa innovaatioiden trendit ja heikot signaalit
    - tuottaa kokeiluja, pilotteja ja prototyyppejä asiakasarvon kehittämisessä
    - käyttää luovan työskentelyn periaatteita palvelukehitysprosessissa ja asiakaslähtöisen toiminnan suunnittelussa

    Vastuuopettaja

    Annika Kultavirta

    Toteutusmuoto

    80% Lähiopetus, 20% Etäopetus

    Toteutustapa

    Jakson sisältöinä ovat:
    - luovuus, innovaatiot, innovaatioiden synnyttäminen
    - heikot signaalit, trendit, innovaatiokulttuurin luominen
    - asiakaslähtöisyys ja –keskeisyys palvelun kehittämisen punaisena lankana: miten se toteutuu?
    - palvelumuotoilu työotteena
    - luovan työskentelyn periaatteet & kokeilut, pilotit ja prototyypit palvelujen kehittämisprosessissa
    Opintojakso sisältää 6 työpajaa, joissa työstetään em. teemoja. Jaksolla hyödynnetään myös Optima-työtilaa. Jakso sisältää 2 pienryhmissä tehtävää verkkotehtävää sekä laajemman palvelukonseptin muotoilutehtävän, joka esitellään viimeisessä työpajassa. Kaikki työpajat kuuluvat suoritukseen ja ovat pakollisia.
    Tarkempi opintojakson toteutuskuvaus julkaistaan myöhemmin.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Jakson arviointi:
    - verkkotehtävät toimeksiannon mukaisesti hyväksytty–periaatteella
    - ryhmätehtävän palveluinnovaatio arvioidaan asteikolla 1-5. Arviointikriteerit tehtävän toimeksiannossa.

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Suorituskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    01.08.2021 - 31.12.2021

    Ilmoittautumisaika

    24.05.2021 - 30.05.2021

    Ryhmä(t)
    • SSG219SN
    Paikkoja

    20 - 40

    Yksikkö

    Laurea Otaniemi, sote

    Opettaja(t)

    Annika Kultavirta, Sanna Puhakka

    Koulutus

    Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi

    Toimipiste

    Laurea Otaniemi

    T&K osuus

    3 op

    Virtuaaliosuus

    1 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Vaihtoehtoiset suoritustavat

    Vain HOT-menettely.

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Opiskelijat voivat tehdä jakson palvelukonseptitehtävän yhteistyössä työelämäkumppanin kanssa. Tehtävän tavoitteena on aidon uuden palvelukonseptin kehittäminen hyvinvointialalle.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Yksi opintopiste sisältää noin 27 h työtä eli jakso koostuu 135 opiskelijatyötunnista: työpajat, 2 kpl verkkotehtäviä ja 1 laajempi ryhmätehtävä.

    Aika ja paikka

    Aikataulu löytyy myöhemmin Pepin kalenterista. Työpajat Otaniemessä.