Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: R0184-SKV1811A
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.05.2018 - 31.05.2018
Ajoitus
28.08.2018 - 21.12.2018
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Tikkurila, palvelu
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Kauneudenhoitoalan koulutus (SKV2), Laurea Tikkurila
Opettaja
- Satu Vuorela
- Nina Lahtinen
Vastuuopettaja
Satu Vuorela
Ryhmät
-
SKV217SAKauneudenhoitoalan koulutus, monimuotototeutus, S17, Tikkurila
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- valita kehittämisprojektiinsa sopivat menetelmät ja perustella valintansa
- hankkia empiiristä aineistoa ja analysoida sitä
- tulkita empiirisiä tuloksia ja tehdä johtopäätöksiä niiden pohjalta
- tunnistaa tutkimus- ja kehittämistyön eettisen näkökulman
- arvioida tutkimuksen luotettavuutta ja pätevyyttä
- soveltaa tutkimusviestinnän periaatteita suullisesti ja kirjallisesti
- laatia ja tulkita tutkimus- ja kehittämisraportteja
Toteutustapa
Opintojakson aikana tehdään laaja tutkimustehtävä työelämäyhteistyössä. Tehtävään liittyen on luentoja ja työpajoja.
Aika ja paikka
Toisen vuoden syyslukukausi. Tarkempi aikataulu löytyy Pakista.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali ja kirjallisuus löytyy Optimatyötilasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Koko opintojakson ajan kestävä laaja tehtävä tehdään yhteityössä työelämän kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot ja työpaja noin 35 tuntia, tehtävä noin 100 tuntia.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan opintojakson tavoitteiden ja syntyneen osaamisen perusteella.
Opiskelija osaa
•suunnitella tutkimusasetelman
•valita tarkoituksenmukaiset tutkimusmenetelmät
•käyttää tarkoituksenmukaisia tutkimusmenetelmiä- ?kerätä empiiristä aineistoa
•analysoida laadullisia ja määrällisiä tutkimusaineistoja ?perusmenetelmiä käyttäen
•tehdä johtopäätöksiä tutkimustulosten perusteella
•arvioida tutkimuksen luotettavuutta ja käytettävyyttä
Arviointi tapahtuu pääosin laajan tehtävän perusteella.
Hylätty (0)
Tehtävän vaiheita puuttuu kokonaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tehtävän eri vaiheissa on suurioa puutteita tai virheitä. Tutkimuksen kokonaisuus jää hahmottumatta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tehtävän eri vaiheissa on virjeitä tai puutteita, joteka eivät kuitenkaan merkittävästi vaikeuta esimrkiksi tutkimustulosten ymmärtämistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tehtävän eri vaiheissa on vain pieniä puutteita tai virheitä, jotaka eivät vaikeuta esim. tutkimustuilosten tai johtopäätösten ymmärtämistä.