Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: R0184-SKV1811A

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.05.2018 - 31.05.2018

Ajoitus

28.08.2018 - 21.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, palvelu

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 45

Koulutus

  • Kauneudenhoitoalan koulutus (SKV2), Laurea Tikkurila

Opettaja

  • Satu Vuorela
  • Nina Lahtinen

Vastuuopettaja

Satu Vuorela

Ryhmät

  • SKV217SA
    Kauneudenhoitoalan koulutus, monimuotototeutus, S17, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- valita kehittämisprojektiinsa sopivat menetelmät ja perustella valintansa
- hankkia empiiristä aineistoa ja analysoida sitä
- tulkita empiirisiä tuloksia ja tehdä johtopäätöksiä niiden pohjalta
- tunnistaa tutkimus- ja kehittämistyön eettisen näkökulman
- arvioida tutkimuksen luotettavuutta ja pätevyyttä
- soveltaa tutkimusviestinnän periaatteita suullisesti ja kirjallisesti
- laatia ja tulkita tutkimus- ja kehittämisraportteja

Toteutustapa

Opintojakson aikana tehdään laaja tutkimustehtävä työelämäyhteistyössä. Tehtävään liittyen on luentoja ja työpajoja.

Aika ja paikka

Toisen vuoden syyslukukausi. Tarkempi aikataulu löytyy Pakista.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja kirjallisuus löytyy Optimatyötilasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Koko opintojakson ajan kestävä laaja tehtävä tehdään yhteityössä työelämän kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot ja työpaja noin 35 tuntia, tehtävä noin 100 tuntia.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan opintojakson tavoitteiden ja syntyneen osaamisen perusteella.
Opiskelija osaa
•suunnitella tutkimusasetelman
•valita tarkoituksenmukaiset tutkimusmenetelmät
•käyttää tarkoituksenmukaisia tutkimusmenetelmiä- ?kerätä empiiristä aineistoa
•analysoida laadullisia ja määrällisiä tutkimusaineistoja ?perusmenetelmiä käyttäen
•tehdä johtopäätöksiä tutkimustulosten perusteella
•arvioida tutkimuksen luotettavuutta ja käytettävyyttä
Arviointi tapahtuu pääosin laajan tehtävän perusteella.

Hylätty (0)

Tehtävän vaiheita puuttuu kokonaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tehtävän eri vaiheissa on suurioa puutteita tai virheitä. Tutkimuksen kokonaisuus jää hahmottumatta.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tehtävän eri vaiheissa on virjeitä tai puutteita, joteka eivät kuitenkaan merkittävästi vaikeuta esimrkiksi tutkimustulosten ymmärtämistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tehtävän eri vaiheissa on vain pieniä puutteita tai virheitä, jotaka eivät vaikeuta esim. tutkimustuilosten tai johtopäätösten ymmärtämistä.