Anna-Kaisa Hankaniemi
40% Lähiopetus, 60% Etäopetus
Altistelähtöinen työterveysseuranta. 2019. Työterveyslaitos. Helsinki. Hyvä työterveyshuoltokäytäntö. 2014 (toim.) Uitti. Työterveyslaitos. Helsinki. Työterveyshuoltolaki 21.12.2001/1383, http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20011383 https://www.ttl.fi/wp-content/uploads/2016/11/tyo-ja-terveys-suomessa-2012.pdf http://www.terveysportti.fi/dtk/tyt/koti Muut ajankohtaiset artikkelit sekä Canvasissa ja luennoilla jaettava materiaali.
Työikäisen terveydenhoitotyö: Luennot, verkkotehtävät, tentti ja työttömien terveystapaamiset -projekti
Ympäristöterveydenhuolto: Yhteinen aloitus, itsenäinen työskentely ja kirjalliset tehtävät
Työikäisen terveydenhoitotyö: T1-K5
Ympäristöterveydenhuolto: Hyväksytty/hylätty
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä.
Opetukseen osallistuminen
Verkkotehtävät
Tentti T1-K5
Projektin suorittaminen
01.08.2022 - 31.12.2022
23.05.2022 - 29.05.2022
20 - 40
Laurea Otaniemi, sote
Anna-Kaisa Hankaniemi, Sari Haapa
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää, että moduulien I-IV opinnot ja harjoittelut on suoritettu ennen syventäviin teoriaopintoihin tulemista.
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Jos opinnon toteutustapaa on oleellisesti muutettu, hyödyntää opettaja toteutuksen laadun arvioinnissa opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Canvasissa tai Teamsissa.
Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi
Laurea Otaniemi
2 op
3 op
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Vierailevat luennoitsijat työelämäyhteistyön piiristä
Opintojakson aikataulu ilmoitetaan opiskelijan lukujärjestyksessä Pakissa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
15.8.2022 klo 12.30-15.45 Opintojakson orientaatio ja työterveyshuollon perustaa, Zoomissa
Ympäristöterveyden edistämisen tehtävien tekemistä itsenäisesti.
16.8.2022 klo 12.30-15.45 Työpaikkaselvitys ja toimintasuunnitelma, Zoomissa
Työssä altistuminen, itsenäisesti.
29.8.2022 klo 8.30-11.45 Terveystarkastukset työterveyshuollossa, Zoomissa. ENNAKKOTEHTÄVÄ
5.9.2022 klo 8.30-11.45 Päihde-asiat työterveyshuollossa, Zoomissa. ENNAKKOTEHTÄVÄ
5.9.2022 klo 12.30-15.00 Työterveyshuollon digitalisaatio -webinaari ja kysymyksiin vastaaminen itsenäisesti.
7.9.2022 klo 12.30-15.45 Työhyvinvointi ja työkyvyn tukeminen, Zoomissa. ENNAKKOTEHTÄVÄ
Mielenterveyden työkalupakki -videon (60min) katsominen itsenäisesti omaan aikatauluun sovitellen
19.9.2022 klo 8.30-14.30 Vierailijaluentoja. Katso erillinen ohjelma. Teams
20.9.2022 klo 8.30-11.45 Tentti
Työttömien terveystapaamiset erillisen aikataulun mukaan lokakuussa ja joulukuussa sekä itsearvioinnin kirjoittaminen
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Työikäisen terveydenhoitotyö 4op (Anna-Kaisa Hankaniemi)
Ympäristöterveydenhuolto 1op (Sari Haapa)
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan - raportoida ja viestiä ammattimaisesti - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä