•   Palveluprosessien kehittäminen ML00BJ54-3003 11.01.2021-16.05.2021  10 op  (MLA220KA) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - tunnistaa esimiehen keskeiset tehtävät
    - tulkita henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
    - arvioida ja kehittää palveluprosesseja osana palveluliiketoimintaa

    Vastuuopettaja

    Anne Turunen

    Toteutusmuoto

    10% Lähiopetus, 90% Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. (saatavilla e-kirjana) Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita. Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark. Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita. Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.

    Toteutustapa

    Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Canvas). Opintojaksolla on kaksi lähiopetuskertaa kampuksella, opintojakson alussa ja lopussa. Aikataulu näkyy opintojakson varauksina Pakissa. Pienet muutokset mahdollisia!

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Arvosana 1-5.
    Kaikki tehtävät tehty ja palautettu määräaikoihin mennessä.
    Vertaisarvioinnit.
    Osallistuminen lähipäiville.

    Casetehtävä (tiimityö) 50 %
    Yksilötyö 30 %
    Oppimispäiväkirja 20 %

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Suorituskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    11.01.2021 - 16.05.2021

    Ilmoittautumisaika

    23.11.2020 - 29.11.2020

    Ryhmä(t)
    • MLA220KA
    Paikkoja

    20 - 40

    Yksikkö

    Laurea Leppävaara, palvelu

    Opettaja(t)

    Annukka Korvenranta, Anne Turunen

    Lisätietoja opiskelijoille

    Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
    Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.

    Koulutus

    Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara

    Toimipiste

    Laurea Leppävaara

    Virtuaaliosuus

    9 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
    Casetehtävä koskien todellista yritystä
    Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
    Vierailijaluennot

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    270 h

    Läh- ja virtuaaliopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
    Casetehtävä (tiimityö) 130 h
    Yksilötyö 60 h
    Oppimispäiväkirja 30 h

    Sisältö ja sen jaksotus

    - Esimiehen keskeiset tehtävät
    - Henkilöstöjohtamisen kokonaisuus
    - Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
    * koettu palvelun laatu
    * laajennettu palvelutarjooma
    * palvelujärjestelmämallia
    * laajennettu palvelumaisemamalli

    Aika ja paikka

    Lähiopetus Leppävaarassa.
    Virtuaaliosuudet Zoom ja Canvas.

    Ensimmäinen tapaaminen Zoomissa, 14.01.2021 12.00 - 14.00.
    Viimeinen luento Leppävaara 225-226, aika 10.05.2021 12.30 - 15.00.

    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään -etsiä tietoa eri tietolähteistä -raportoida AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -toimia ryhmän jäsenenä -suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti - noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

    Hyvä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa - raportoida sovitulla tavalla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - toimia tavoitteellisesti ryhmässä - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

    Kiitettävä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä - vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä - suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden