Anne Turunen
10% Lähiopetus, 90% Etäopetus
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. (saatavilla e-kirjana) Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita. Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark. Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita. Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.
Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Canvas). Opintojaksolla on kaksi lähiopetuskertaa kampuksella, opintojakson alussa ja lopussa. Aikataulu näkyy opintojakson varauksina Pakissa. Pienet muutokset mahdollisia!
Arvosana 1-5.
Kaikki tehtävät tehty ja palautettu määräaikoihin mennessä.
Vertaisarvioinnit.
Osallistuminen lähipäiville.
Casetehtävä (tiimityö) 50 %
Yksilötyö 30 %
Oppimispäiväkirja 20 %
11.01.2021 - 16.05.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 40
Laurea Leppävaara, palvelu
Annukka Korvenranta, Anne Turunen
Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
9 op
H-5
Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
Casetehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluennot
270 h
Läh- ja virtuaaliopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
Casetehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h
- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Henkilöstöjohtamisen kokonaisuus
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämallia
* laajennettu palvelumaisemamalli
Lähiopetus Leppävaarassa.
Virtuaaliosuudet Zoom ja Canvas.
Ensimmäinen tapaaminen Zoomissa, 14.01.2021 12.00 - 14.00.
Viimeinen luento Leppävaara 225-226, aika 10.05.2021 12.30 - 15.00.
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään -etsiä tietoa eri tietolähteistä -raportoida AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -toimia ryhmän jäsenenä -suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti - noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa - raportoida sovitulla tavalla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - toimia tavoitteellisesti ryhmässä - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä - vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä - suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden