Leila Jaakkola
Etäopetus
Oppimateriaali kerrotaan tehtävien yhteydessä Canvas-työtilassa.
Toteutus on virtuaalinen.
Paitsi hygieniapassitestin suorituskerta on kontaktikerta Leppävaaran kampuksella opiskelijalle, joka suorittaa kurssilla hygieniapassin.
Viestintä kurssilla tapahtuu Canvasissa ja Zoom-tapaamisissa.
HUOMIO: VARMISTAT OPISKELUPAIKKASI KURSSILLA JA OSALLISTUMISESI TOTEUTUKSELLE OSALLISTUMALLA ALOITUSINFOON ZOOMISSA MA 25.10... ILMOITA ETUKÄTEEN SÄHKÖPOTILLA KURSSIN OPETTAJALLE, LEILA JAAKKOLA leila.jaakkola@laurea.fi, JOS ET PÄÄSE OSALISTUMAAN, NIIN SÄILYTÄT OPISKELUPAIKKASI.
Arvioinnissa käytetään amk-tutkintosaamisen opiskelijan arviointikehikkoa, vaativuustaso 1. Opintojakson tehtävä arvioidaan numeerisesti 1 - 5 tai hyv/hyl.
Arviointimenetelmät, arvioinnin perusteet ja arviointikriteerit esitellään tarkemmin Canvas-työtilassa.
25.10.2021 - 17.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Laurea Leppävaara, palvelu
Leila Jaakkola, Mervi Niemelä
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
5 op
H-5
Ei ole.
Toteutus painottuu osaamistavoitteiden teoriaosaamiseen.
Toteutus alkaa 25.10., jolloin Canvas-työtila avautuu ja on kurssin aloitusinfo Zoomissa.
Toteutus päättyy 17.12.
Hygieniapassin suoritus Leppävaaran kampuksella, jos sitä ei ole suoritettu.
Ei ole tällä opintojaksolla.
Opintojaksolla on seitsemän tehtävää.
1. Ravitsemispalvelut toimialana 10 h
2. Elintarviketuntemus 25 h
3. Ravitsemus ja erityisruokavaliot 30 h
4. Ravitsemuspassi 8 h
5. Elintarvikehygienia 30 h
6. Hygieniapassi 10 h
7. Työturvallisuus ja ergonomia 20 h
Lisäksi yksi Zoom-tapaaminen 2 h.
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 135 tuntia.
Virtuaalitoteutus viikoilla 43 - 50, 25.10. - 17.12.
Hygieniapassin suoritus x.y.. klo xx - yy Leppävaaran kampuksella, jos sitä ei ole suoritettu.
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään -etsiä tietoa eri tietolähteistä -raportoida AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen - toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa - ottaa vastaan ohjausta Arvioidaan soveltuvin osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -toimia ryhmän jäsenenä -suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti -noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa - raportoida sovitulla tavalla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen - toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa - osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä Arvioidaan soveltuvin osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - toimia tavoitteellisesti ryhmässä - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen - toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa - osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta - ennakoida ohjaustarpeitaan Arvioidaan soveltuvin osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä - suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden