•   LY10: Yrityksen BtoB liiketoiminnan kehittäminen LY00BK25-3005 01.01.2021-31.07.2021  15 op  (HLBV20SN) +-
    Vastuuopettaja

    Tero Uusitalo

    Toteutusmuoto

    47% Lähiopetus, 53% Etäopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen. Liiketoimintasuunnitelma, Canvas, nettisivujen laadinta, nettisivujen sisällöntuotanto, some, palvelumuotoilu

    Toteutustapa

    Toteutustapa: P2P-Sprintti. Yhteistyökumppani T:mi Terhi Myllykylä. Yhteistyökumppanit Terhi ja Iina Myllykylä.

    Projektin sisältö:Liiketoimintasuunnitelman uudistaminen- kukkakaupoille tarjottavien palveluiden kehittäminen; Projektin briiffissä käydään läpi mahdolliset toimenpiteet ja priorisoidaan toteuttamisjärjestys. Liiketoimintasuunnitelma, digitaalinen viestintä (some & nettisivut&sisällöntuotanto), kukkakaupoille markkinatutkimus, palvelumuotoilun hyödyntäminen - kukkakaupoilla mahdollisuus osallistua tuotettavan palvelun kehittämiseen.
    Muut moduulit: LK (SB)
    Ohjaus ja viestintä: Ohjaustapaaminen ma klo 13.00-14.30.
    Sopii monimuodoille. Voi osallistua myös etänä.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Arviointikriteerit (ydinmoduulit Taso 1 ja täydentävät Taso 2). Tiedot löytyvät myös Laurea LInk: Arviointikriteerit.
    ”Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön” (Laurean tutkintosääntö).

    Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa 2. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. [Lisäohje Hyvinkään P2P: Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdassa "Yhteiset asiakirjat"].

    Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
    - raportoida ja viestiä ammattimaisesti

    AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
    - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
    - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
    - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta

    RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
    - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektiin liittyviä tehtäviä tai suorituksia kunnes projekti on hyväksytysti suoritettu.” (Laurean tutkintosääntö.)

    Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa.

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Suorituskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    01.01.2021 - 31.07.2021

    Ilmoittautumisaika

    07.12.2020 - 31.12.2020

    Ryhmä(t)
    • HLBV20SN
    Paikkoja

    7 - 7

    Yksikkö

    Laurea Hyvinkää, liko

    Opettaja(t)

    Tero Uusitalo

    Lisätietoja opiskelijoille

    Voi osallistua etänä / fyysisesti.

    Koulutus

    Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer (HLBP), Laurea Hyvinkää, Liiketalouden koulutusohjelma (HLB), Laurea Hyvinkää, Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää

    Toimipiste

    Laurea Hyvinkää

    T&K osuus

    15 op

    Virtuaaliosuus

    8 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Vaihtoehtoiset suoritustavat

    Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.

    Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

    Projekti toteutetaan yrityksen kanssa yhteistyössä. Yhteistyöyritys on aloittamassa uutta liiketoimintaa BtoB-busineksessa.

    Toteutuksen tärkeät päivät

    Kerro projektin briiffin ajankohta, väliarviointi, arviointi ja projektin päättyminen.

    Kansainvälisyys toteutuksella

    Kansainväliset selvitykset ovat tässä projektissa mahdollisia. Päätetään projektin aikana.

    Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

    Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
    Kuormittavuuden laskemiseen löydät työvälineen Intrasta (Opintojakson toteutussuunnittelu)

    Sisältö ja sen jaksotus

    Liiketoiminnan kehittäminen, suunnittelu, BtoB-business, markkinointi. Jaksotus eli projektin osittaminen tehdään projektin alussa yhdessä toimeksiantajan, opiskelijoiden ja ohjaajan kanssa.