Siirry suoraan sisältöön

LY 2; Elektrorakenne Oy: Yrityksen tunnettuuden ja markkinointiviestinnän kehittäminen BtoB asiakkaille (15 op)

Toteutuksen tunnus: LY00BK17-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

07.12.2020 - 31.12.2020

Ajoitus

11.01.2021 - 21.05.2021

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

7 - 7

Koulutus

  • Liiketalouden koulutusohjelma, Peer to Peer (HLBP), Laurea Hyvinkää
  • Liiketalouden koulutusohjelma (HLB), Laurea Hyvinkää
  • Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää

Opettaja

  • Pirjo Lappalainen

Vastuuopettaja

Pirjo Lappalainen

Ryhmät

  • HLBV20SN
    Liiketalouden ydinosaamisen P2P-projektit

Toteutustapa

Projektin tavoitteena on yrityksen tunnettuuden ja markkinointiviestinnän kehittäminen. Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin (Elektrorakenne Oy) kanssa.

Toimeksiantajan tavoitteiden pohjalta tiimi työstää projektisuunnitelman, jonka he esittelevät toimeksiantajalle. Projektisuunnitelman hyväksymisen jälkeen työt käynnistyvät.
.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin (esim. LK, AM, BJ).

Viestintäkäytänteet sovitaan kun projekti alkaa. Projekti sopii myös monimuoto-opiskelijoille.

Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, voimme sijoittaa opiskelijan toiseen, samaa moduuliosaamista tuottavaan projektiin.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Aika ja paikka

Pre-briiffi opiskelijoiden kanssa on ennen briiffiä. Pre-briiffi pidetään ke 13.1.2021 klo 15-16, tilassa 204
Briiffiaika ke 20.1.2021 klo 11.00-12.30 tilassa 204.
Ohjausaika: Viikoittainen ohjausaika on aina keskiviikkoisin klo 11-12 (tarpeen mukaan klo 12.30 saakka)
Ohjaaja lähettää briiffikutsun/kalenterikutsun vielä erikseen noin viikkoa ennen projektibriiffiä

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, jonka pohjalta kirjoitetaan tietoperusta, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja ja yhteistyökumppani
www.elektrorakenne.fi

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Projektin väliarviointi, osaamisen näytöt, tulosten esittely, loppuarviointi ja projektin päättyminen sovitaan projektin käynnistyessä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä noin 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn noin 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn noin 8 h viikossa. Lisäksi opettajan ohjaukseen varataan 1 h viikossa.

Lisätietoja opiskelijoille

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan ohjaajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.)

Päiväopetuksen laatukriteerit täyttyvät alla olevan raportin mukaisesti:
https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/pirlapp_laurea_fi/Ee2msSbz1JFIkN-gr6YUajIB2M2WuOl1G6jBQwjxkQz2Pw?e=uXh7mX


Tutustu etukäteen myös yrityksen www.sivuihin osoitteessa
www.elektrorakenne.fi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmassa ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).

Projektin arvinoinnissa käytetään AMK-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikkoa.
Arviointikehikossa on kaksi vaativuustasoa, vaativuustaso I ja vaativuustaso II. Moduulille/opintojaksolle/projektille määritellään vaativuustaso ennen toteutuksen aloittamista. Tässä projektissa käytämme vaativuustasoa 1.
Arviointikehikon vaativuustasoilla osaaminen on kuvattu tasoille H/1, 3 ja 5. Syntyvää osaamista arvioidaan kokonaisvaltaisesti. Hyvä osaaminen (3) edellyttää myös tyydyttävän osaamisen saavuttamista ja vastaavasti kiitettävä osaaminen (5) myös tyydyttävän ja hyvän osaamisen arviointikriteereiden täyttymistä. Mikäli osaaminen ei täysin saavuta hyvää tasoa, mutta täyttää tyydyttävän tason kriteerit, määrittyy arvosanaksi 2. Vastaavasti arvosanan 4 opiskelija saa, mikäli osaaminen on hyvällä tasolla, mutta ei vielä kaikilta osin kiitettävää.

Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektiin liittyviä tehtäviä tai suorituksia kunnes projekti on hyväksytysti suoritettu.” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Projektin tietoperustat lähetetään Urkundiin plagiointitarkastusta varten.


AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä.

Arviointikehikko käydään yhdessä lävitse projektin alussa.