Vuorovaikutus ja verkostoituminen eri foorumeilla (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9248-TOY1811
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.05.2018 - 19.08.2018
Ajoitus
28.08.2018 - 12.12.2018
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Yhteinen
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
- Suomi
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
Opettaja
- Tarja Chydenius
Vastuuopettaja
Tarja Chydenius
Ryhmät
-
TOY218SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S18, Yhteiset opinnot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- rakentaa ja ylläpitää strategisia verkostoja eri foorumeilla
- hyödyntää teknologiaa vuorovaikutuksessa
- edistää organisaation viestintää ja vuorovaikutusta eri sidosryhmien kanssa myös kansainvälisesti
- syventää kirjallisia ja suullisia viestintätaitojaan verkossa ja kasvokkain
Toteutustapa
Click on the short clip to meet the learning facilitators and hear about the learning objectives: https://vimeo.com/126914240
PÄÄASIALLINEN SISÄLTÖ
Hyvät vuorovaikutustaidot ja laadukkaat ammatilliset verkostot ovat arvostettuja ominaisuuksia työelämässä. Menestyvä yritys tai yhteisö johtaa verkostojaan ja kumppanuuksiaan suunnitelmallisesti. Niiden hallitseminen edellyttää asiantuntijoilta taitoja, joita syvennetään tämän opintojakson aikana:
- Henkilökohtaiset vuorovaikutustaidot
- Erilaiset verkostoitumistavat ja -mahdollisuudet
- Tekniset ja kulttuuriset mahdollisuudet ja haasteet verkostoitumisessa
- Viestintä- ja verkostoitumissuunnitelman laatiminen / projektin toteutus.
OPINTOJAKSON KIELI
Opintojakso on kaksikielinen. Luokkatilanteissa kieli on englanti, jos paikalla on suomea taitamattomia opiskelijoita. Tehtävät voi palauttaa suomeksi tai englanniksi.
LÄSNÄOLO
Paikallaolo lähiopetuksessa on pakollista. Esteen sattuessa ole etukäteen yhteydessä jakson vastuuopettajaan.
Aika ja paikka
Kampuksella ja verkossa
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Suositeltava materiaali julkaistaan Optimassa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Varsinaisia vaihtoehtoisia suoritustapoja ei ole. Satunnaisten esteiden kohdalla voidaan neuvotella korvaavista toiminnoista tai etäosallistumisesta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Verkostoitumissuunnitelma Suomen Service Design Networkille
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Perjantai 12.30 - 15.30 seuraavina päivinä
07.09.2018
21.09.2018
05.10.2018
19.10.2018
02.11.2018
16.11.2018
30.11.2018
Läsnäolo näillä tunneilla pakollinen. Jos olet estynyt, ole yhteydessä opettajaan etukäteen.
Kansainvälisyys toteutuksella
Kansainvälinen verkostoitumishanke
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h, työmäärä jakautuu tasaisesti eri tehtäviin lukukauden aikana.
Sisältö ja sen jaksotus
Tapaamisia noin kahden viikon välein. Tehtäviä tasaisesti jakson aikana. Työelämäprojekti jakson viimeisenä tehtävänä.
Lisätietoja opiskelijoille
Click on the short clip to meet the learning facilitators and hear about the learning objectives: https://vimeo.com/126914240
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opettajan, opiskelijan oma ja vertaisarviointi
Hylätty (0)
Opintojakson läpäisyyn vaaditaan kaikkien tehtävien palautus.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
INDIVIDUAL RETURNS AND ACTIVITY
Written tasks are returned and focus on relevant issues.
Applies professional concepts.
Works in line with objectives. Activities are mostly focused on developing the topic.?
Acts responsibly, and understands the meaning of the big picture.
Aims at maintaining a critical, ethical and constructive tone in the blog discussions.
Holds to deadlines and returns the majority of assignments.
TEAM WORK AND PEER EVALUATION
Participates in the group work.
Acts appropriately under guidance.
Applies the most important and appropriate professional concepts, and demonstrates familiarity with the knowledge base.
Complies with rules and instructions, and justifies his/her activities using provided instructions.
Uses acquired techniques and models.
Acts in accordance with ethical principles.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
iNDIVIDUAL RETURNS AND ACTIVITY
Written tasks are well written and easy to understand, focusing on relevant issues.
Applies professional concepts expertly.
Utilizes sources.
Works independently and innovatively in line with objectives. Activities are mostly creative, focused on developing the topic.?
Acts responsibly, and understands the meaning of the big picture.
Takes into account the perspectives offered in peer blogs.
Maintains a critical, ethical and constructive tone in the blog discussions.
Holds uncompromisingly to deadlines
TEAM WORK AND PEER EVALUATION
Promotes group activities and is a flexible and responsible team member.
Works systematically and has a development-oriented, creative and active approach to team work.
Applies professional concepts systematically.
Justifies, compares and analyses group activities using general guidelines.
Selects the appropriate techniques and models for activities, and justifies the choices.
Able to critically apply the ethical principles in the subject field to one's own conduct and tasks.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
INDIVIDUAL RETURNS AND ACTIVITY
Written tasks are well written, well structured, easy and pleasant to read and focus on all relevant issues and assignment questions.
Applies professional concepts expertly and extensively, and manages the big picture.
Utilizes given and additional sources expertly.
Works independently and innovatively in line with objectives. Activities are mostly creative, focused on developing the topic and are distinctly ?professional.?
Takes initiatives and acts responsibly, and understands the meaning of the big picture.
Develops, integrates and renews perspectives offered in peer blogs.
Maintains a critical, ethical and constructive tone in the discussions and peer comments, including when handling complex issues.
Holds uncompromisingly to deadlines and demonstrates enthusiasm towards the subject.
TEAM WORK AND PEER EVALUATION
Team output is documented clearly, communicatively and condensly.
Promotes group activities as a team leader or active and flexible member in an excellent manner.
Initiates group tasks regularly.
Works systematically and has a development-oriented, creative and active approach to team work.
Applies professional concepts expertly.
Justifies activities using research knowledge.
Selects the appropriate techniques and models for activities, and justifies the choices.
Able to critically apply the ethical principles of the subject field to one's own conduct and tasks.