Tourism Marketing (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9182-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.02.2019 - 10.02.2019
Ajoitus
01.03.2019 - 31.05.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea-ammattikorkeakoulu
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
Opettaja
- Marjaana Salomaa
- Petri Miinalainen
Vastuuopettaja
Marjaana Salomaa
Ryhmät
-
CCM218SYComplementary competence (bachelor’s studies), S18, Services
Osaamistavoitteet
Opintojakson suorittamisen jälkeen opiskelija osaa:
- analysoida matkailun toimialaa markkinoinnin näkökulmasta
- suunnitella ja kehittää markkinointistrategioita
- soveltaa yhteismarkkinointia digitaalisessa toimintaympäristössä
Sisältö
- markkinointi- ja myyntistrategiat
- markkinat ja asiakkaat
- markkinointimix matkailualalla
- markkinointiviestinnän keinot
- verkostoituminen
- markkinointisuunnitelma
Toteutustapa
Optima, luennot, pienryhmäohjaus
Aika ja paikka
4.4.- 23.5.2019 Leppävaara kampus
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kirjallisuus:
Chaffey, D. & Smith PR. 2017. Digital Marketing Excellence. Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing. Routledge. New York.
Ryan, D. 2017. Understanding Digital Marketing. Marketing strategies for engaging the digital generation. KoganPage. New York.
Internet:
Arthur, L. 2013. Big data marketing: engage your customers more effectively and drive value.
http://site.ebrary.com.nelli.laurea.fi/lib/laurea/reader.action?docID=10774378
Machin, E. 2016. What is earned, owned & paid media? The difference explained.'
https://www.titan-seo.com/newsarticles/trifecta.html
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Vantaan kaupunki
Keravan kaupunki
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
4.4.- 23.5.2019
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
56 h luennot
79 h itsenäinen / ryhmätyö
Sisältö ja sen jaksotus
Intensiivitoteutus. Intensiivitoteutus edellyttää aktiivista osallistumista luennoille. Tarkka aikataulu julkaistaan opintojakson alkaessa Optimassa.
Lisätietoja opiskelijoille
Discovering tourism -opintojakso tai muut matkailun perusteet suositeltavat.
Ensimmäinen tapaamiskerta on pakollinen. Mikäli opiskelija ei osallistu, eikä ilmoita poissaolostaan etukäteen, katsotaan ettei opiskelija aio suorittaa opintojaksoa ja ilmoittautuminen hylätään.
Intensiivitoteutus edellyttää osallistumista lähiopetukseen lukujärjestyksen mukaisesti.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toteutusosat:
Aktiivinen osallistuminen 30%
Kehittämistehtävä (ryhmätyö) 70%
Arviointi:
Aktiivinen osallistuminen
Kehittämistehtävä (ryhmätyö)
Itse- ja vertaisarviointi