Siirry suoraan sisältöön

Tourism Marketing (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9182-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.02.2019 - 10.02.2019

Ajoitus

01.03.2019 - 31.05.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea-ammattikorkeakoulu

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet

  • Englanti

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat

Opettaja

  • Marjaana Salomaa
  • Petri Miinalainen

Vastuuopettaja

Marjaana Salomaa

Ryhmät

  • CCM218SY
    Complementary competence (bachelor’s studies), S18, Services

Osaamistavoitteet

Opintojakson suorittamisen jälkeen opiskelija osaa:
- analysoida matkailun toimialaa markkinoinnin näkökulmasta
- suunnitella ja kehittää markkinointistrategioita
- soveltaa yhteismarkkinointia digitaalisessa toimintaympäristössä

Sisältö

- markkinointi- ja myyntistrategiat
- markkinat ja asiakkaat
- markkinointimix matkailualalla
- markkinointiviestinnän keinot
- verkostoituminen
- markkinointisuunnitelma

Toteutustapa

Optima, luennot, pienryhmäohjaus

Aika ja paikka

4.4.- 23.5.2019 Leppävaara kampus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Kirjallisuus:
Chaffey, D. & Smith PR. 2017. Digital Marketing Excellence. Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing. Routledge. New York.
Ryan, D. 2017. Understanding Digital Marketing. Marketing strategies for engaging the digital generation. KoganPage. New York.
Internet:
Arthur, L. 2013. Big data marketing: engage your customers more effectively and drive value.
http://site.ebrary.com.nelli.laurea.fi/lib/laurea/reader.action?docID=10774378
Machin, E. 2016. What is earned, owned & paid media? The difference explained.'
https://www.titan-seo.com/newsarticles/trifecta.html

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Vantaan kaupunki
Keravan kaupunki

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

4.4.- 23.5.2019

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

56 h luennot
79 h itsenäinen / ryhmätyö

Sisältö ja sen jaksotus

Intensiivitoteutus. Intensiivitoteutus edellyttää aktiivista osallistumista luennoille. Tarkka aikataulu julkaistaan opintojakson alkaessa Optimassa.

Lisätietoja opiskelijoille

Discovering tourism -opintojakso tai muut matkailun perusteet suositeltavat.
Ensimmäinen tapaamiskerta on pakollinen. Mikäli opiskelija ei osallistu, eikä ilmoita poissaolostaan etukäteen, katsotaan ettei opiskelija aio suorittaa opintojaksoa ja ilmoittautuminen hylätään.
Intensiivitoteutus edellyttää osallistumista lähiopetukseen lukujärjestyksen mukaisesti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toteutusosat:
Aktiivinen osallistuminen 30%
Kehittämistehtävä (ryhmätyö) 70%
Arviointi:
Aktiivinen osallistuminen
Kehittämistehtävä (ryhmätyö)
Itse- ja vertaisarviointi