•   Coaching Leadership PK00BT78-3001 01.08.2022-31.12.2022  5 credits  (TOP222SY) +-
    Learning outcomes of the course
    Student is able to
    - manage their own performance at work and plan their own professional development
    - identify their own strengths and development targets in coaching leadership
    - describe the responsible and coaching role of supervisory work
    - determine the principles of supervisory work and personnel management
    - describe the role of supervisory work in occupational well-being

    Teacher in charge

    Auli Hietanen

    Mode of delivery

    40% Face-to-face, 60% Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Tehtävien tukimateriaaliksi valittavana esim. Huippunaiset - menestystarinoita, Tukiainen Marketta ja Villanen Jaana Lean in - naiset ja menestymisen taito. Sandberg Sheryl Tilannetaju - päätä paremmin, Åhman Helena ja Gustafsberg Harri Mielen valmentamisella optimaaliseen suoritukseen, Gustafsberg Harri Lisää vaihtehtoista opiskelumateriaalia ilmoitetaan tunnilla. (not translated)

    Teaching methods

    Työpajatyöskentely, luennot ja verkkotehtävät
    Sisältö:
    Itsensä kehittäminen
    Valmentavan esimiehen taidot ja työkalut
    Coaching, mentorointi, sparraus
    Työyhteisön kehittäminen
    Työhyvinvoinnin kehittäminen (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Opintojakson arvosanaan vaikuttaa annettujen tehtävien tekeminen ja kontakteille osallistuminen. Myöhässä tehdyt tehtävät laskevat arvosanaa. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment period

    23.05.2022 - 29.05.2022

    Group(s)
    • TOP222SY
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Tikkurila, service

    Teacher(s)

    Auli Hietanen, Jussi Järvi

    Programme(s)

    Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat

    Campus

    Laurea Tikkurila

    RDI portion

    1 credits

    Virtual portion

    3 credits

    Evaluation scale

    Approved/Failed

    Alternative completion methods

    Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan ennen opintojakson alkamista (not translated)

    Important dates

    Kolme kontaktikertaa Tikkurilan kampuksella sekä verkko-opiskelu kontaktien välillä
    Ajat ja paikat kannattaa tarkistaa Pakista (not translated)

    Students workload

    1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Verkkotehtävät tehdään kontaktien ulkopuolella. (not translated)

    Content and scheduling

    Luentomateriaalit sekä aiheseen liittyvä kirjallisuus, joka ilmoitetaan Cancas-työtilassa (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin (not translated)

    Good

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin (not translated)

    Excellent

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä (not translated)