Päivi Tossavainen
Distance learning
Oppimateriaali koostuu webinaareista, annetusta kirjallisuudesta, opiskelijan itse etsimästä aineistosta sekä muusta opintojaksolla myöhemmin ilmoitetusta aineistosta. (not translated)
The implementation plan is available in Finnish.
”Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön” (Laurean tutkintosääntö).
[Ohje: Kirjaa tähän arvioinnin kohteet, painotukset, arviointimenetelmät, arvioijat ja arvioinnin ajankohta.]
Arviointikriteerit:
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. (Tietoperusta)
- ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa (Kehittäminen)
- viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle. (Viestintä)
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. (Tietoperusta)
- käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. (Kehittäminen)
- viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. (Viestintä)
Tyydyttävän arvosanan 1 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. (Tietoperusta)
- käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. (Ongelmanratkaisu)
- tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. (Kehittäminen)
- viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
[Jätä soveltuvilta osin:] ”Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. … Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi.” (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. [Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.] (not translated)
01.08.2020 - 31.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
21 - 35
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Päivi Tossavainen
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Opintojakson aktiivinen aloittaminen osoitetaan suorittamalla orientaatio annetussa aikataulussa.
Opintojakso on tarkoitettu vain YAMK opiskelijoille. (not translated)
Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies
Laurea Virtual Campus
3 credits
5 credits
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.
Ole tarvittaessa yhteydessä opintojakson vastuopettajaan. (not translated)
Opintojaksolla ei tänä vuonna ole ulkopuolista toimeksiantajaa vaan työelämäyhteistyö tapahtuu opiskelijan oman työelämän puitteissa. (not translated)
Orientaatio on pakollinen. Se suoritetaan annettuna ajankohtana ennen opintojaksonsuorittamisen alkua. Hylätty suoritus johtaa poistamiseen opintojaksolta.
Opintojakso rakentuu moduuleista; ja jokaisessa moduulissa on erilaisia oppimistehtäviä. Ne tulee suorittaa hyväksytysti annetun aikataulun puitteissa. Luentoalustukset (webinaarit) tukevat moduuleiden teema-aiheita. (not translated)
[Kuvaa tässä kansainvälisyyden toteutumista opintojaksolla (esim. kansainväliset yhteistyötahot).
Tämän tietokentän sisältöjä tarkastellaan seurattaessa toteutustapoja ja strategisten tavoitteiden toteutumista.] (not translated)
Opintojakso toteutetaan täysin virtuaalisesti eikä siihen sisälly lähipäiviä.
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op., mikä tarkoittaa noin 135hrs työtä/ opiskelija. (not translated)
Opintojaksossa käsitellään seuraavia teemoja
- Verkostoitunut yhteiskunta, verkostotalous; kumppanuudet, verkostot ja ekosysteemit
- Verkostoteoria ja periaatteet; verkostotyypit, - rakenteet, ja verkostosysteemit
- Yhteistyön johtaminen: johtaminen ja johtajuus, resurssien yhdistäminen, vuorovaikutus ja suhdetoiminta (ml. roolit) sekä verkostodynamiikka (ml. luottamus, sitoutuminen)
- Itseorganisoituminen verkostoitumisen erityispiirteenä (not translated)
[Kenttä ei ole Laureassa käytössä] (not translated)