Sini Temisevä
Face-to-face
Ahonen, L. & Luoto, S. 2015. Markkinointi boksin ulkopuolelta. Helsinki. Talentum. Bergström, S. & Leppänen, A. 2013. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita. Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki. WSOY Jylhä, E. & Viitala, R. 2013. Liiketoimintaosaaminen - Menestyvän yritystoiminnan perusta. Edita. Jormakka, Koivusalo, Lappalainen, Niskanen: Laskentatoimi. Helsinki: Edita. • Luvut 1 - tarkennetaan workshopissa. Kahneman, D. 2012. Ajattelu nopeasti ja hitaasti. Terrra Cognita. Kotler, P. 2005. Markkinoinnin avaimet. 80 konseptia menestykseen. Jyväskylä. Gummerus. Kuusela, H. & Neilimo, K. 2010. Kaupan strategiaosaaminen. Helsinki. Edita Prima Oy. Mäntyneva, M, Heinonen, J. & Wrange, K. 2008. Markkinointitutkimus. Ojasalo, J. & Ojasalo, K. 2010. B-to-B-palvelujen markkinointi. Porvoo. WSOYPro Osterwalder, A. & Pigneur, Y. 2009. Business Model Generation. Amsterdam. Self Published. Rope, T. 1998. Business to Business – markkinointi. Porvoo. WSOY. Saarelainen, E. 2013. Kohti menestyvää liiketoimintamallia. Saarijärven Offset Oy. Thaler, Richard H. and Sunstein, Cass R. 2009 Nudge. Improving decisions about health, wealth, and happiness. Penguin Books. ** Muu erikseen opintojaksolla osoitettu kirjallisuus (not translated)
Ensimmäisellä lähikerralla 7.9.2020 on pakollinen läsnäolo.
Läsnäoloa edellytetään myös tehtävien ja harjoitusten käsittelyjen yhteydessä.
Sisältää käyntejä Laurean ulkopuolisiin kohteisiin ja verkko-opetusta. (not translated)
BACHELOR'S DEGREE INITIAL STAGE STUDENTS
EXCELLENT
grade 5
Students are able to:
• Apply professional concepts expertly.
• Comply with occupational safety instructions responsibly and independently.
• Justify activities using research knowledge.
• Work independently and take initiatives in line with objectives. Operations are often flexible, systematic, development-oriented, creative and active.
• Select the appropriate techniques and models for activities, and justify the choices.
• Act in customer-oriented ways and according to the situation.
• Promote group activities.
• Able to critically apply ethical principles in the subject field in one's conduct and tasks.
GOOD
grade 3
Students are able to:
• Apply professional concepts systematically.
• Apply occupational safety instructions in their activities.
• Justify, compare and analyse their activities using general guidelines.
• Able to cope independently in different tasks in each operating environment.
• Apply acquired techniques and models diversely.
• Act professionally in customer situations.
• Work in a group in line with objectives.
• Justify their activities in accordance with ethical principles..
SATISFACTORY,
grade 1
Students are able to:
• Apply most important/individual and appropriate professional concepts, and indicate their familiarity with the knowledge base.
• Act safely, although activities are often schematic/ experimental/ fumbling/ self-involved.
• Comply with rules and instructions, and justify their activities using provided instructions.
• Act appropriately under guidance.
• Use acquired techniques and models.
• Take customers into account in their actions.
• Act as group members.
• Act in accordance with ethical principles.
07.09.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Laurea Leppävaara, service
Jarmo Heinonen, Sini Temisevä
Opintojaksolla käydään läpi yrityksen toimintamalleja, markkinoinnillisia ja mainonnallisia asioita. Opiskelija tekee liiketoimintasuunnitelman, jonka voisi toteuttaa käytännössä. (not translated)
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Laurea Leppävaara
4 credits
Approved/Failed
Yksilötyönä tehtävä projektityö, sisältää viisi osa-aluetta. (not translated)
Aikataulun mukaiset kontaktikerrat ja palautuspäivämäärät. Annettu tehtävä annetaan tunnilla. (not translated)
Pääsääntöisesti Leppävaara. Aikataulun mukaan. (not translated)