Siirry suoraan sisältöön

PJ: Luovan tiimin johtaminen (15 op)

Toteutuksen tunnus: TP00BL40-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.05.2019 - 13.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Lähiosuus
7 op
Virtuaaliosuus
8 op
TKI-osuus
15 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
suomi
Paikat
7 - 7
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettajat
Juha Leskinen
Annemari Kuhmonen
Vastuuopettaja
Annemari Kuhmonen
Opintojakso
TP00BL40

Aika ja paikka

Briiffiaika: tiistaina 3.9.2019 kello 17 - 18.
Briiffin paikka: Hyvinkään kampus, tila 211.
Ohjausaika: Tiistaisin kello 12 - 13.
Ohjaajat lähettävät briiffikutsun/kalenterikutsun vielä erikseen n. viikkoa ennen projektibriiffiä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutustapa

Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa; toimeksiantaja: Laurea
Projektin sisältö:
Haluatko käytännön kokemusta luovan tiimin johtamisesta ja projektipäällikkönä toimimisesta sekä työskentelystä erilaisten osaajien kanssa?
Haluatko olla se henkilö, joka varmistaa, että projekti viedään loppuun saakka? Osaamisen pelimerkit -hanke (https://pelimerkit.metropolia.fi/) hakee projektipäällikköjä tuottajiksi Metropolia Ammattikorkeakoulun pelikehitystiimeihin. Tiimeissä on mm. pelisuunnittelijoita, ohjelmoijia, graafikoita ja äänisuunnittelijoita, joista pääset rakentamaan hyvin yhteen pelaavan joukkueen. Aikaisempaa kokemusta pelien kehittämisestä ei tarvita (kiinnostus pelejä kohtaan plussaa), vaan tärkeintä on hyvä asenne, valmius oppia, itseohjautuvuus sekä halu saavuttaa yhdessä hienoja tuloksia. Pääset seuraamaan ja vaikuttamaan läheltä, kuinka peli kehittyy ideasta valmiiksi tuotteeksi sekä suunnittelemaan, kuinka pelillä voitaisiin tehdä rahaa. Lähiohjauksessa Hyvinkään kampuksella saat avuksesi projektijohtamisen työkaluja, ohjausta ja valmennusta sekä muiden tuottajien vertaistuen. Lisäksi osallistut tiimityön, markkinoinnin ja liiketoiminnan valmennuksiin, joissa aiheina ovat mm. pitchaus, yhteisömarkkinointi, ansaintamallit. Projektissa toteutetulla pelillä voi päästä osallistumaan pelikilpailu Bit1:een, jossa etsitään seuraavaa Suomen parasta opiskelijapeliä! (https://www.bit1.fi/competition /)
Bit1 Game Award. We’re searching for the best Finnish game by a dev team of students. Preliminaries. In spring, multidisciplinary teams consisting of students, alumni and other young game developers are invited to apply in the competition.The teams compete first in local events, PreBits, in Helsinki, Tampere, Turku and Oulu.
Tästä projektista voit saada osaamista ja opintopisteitä myös moduuleihin LY, LYK, AM.
Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Lisätietoja: Heikki Seppälä: heikki.seppala@laurea.fi
tai Annemari Kuhmonen: annemari.kuhmonen@laurea.fi
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, voimme sijoittaa opiskelijan toiseen, samaa moduuliosaamista tuottavaan projektiin.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Siirry alkuun