Deep Customer Insights through Ethnographic Research (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9302-HYA21811
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
28.08.2018 - 21.12.2018
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 15 - 35
- Koulutus
- Degree Programme in Service Innovation and Design (HYA2), Laurea Leppävaara
- Vastuuopettaja
- Virpi Kaartti
- Opintojakso
- A9302
Tavoitteet
The student is able to
- use the ethnographic approach in service development
- apply qualitative research methods
- discover unarticulated customer/user needs and envision the opportunities this opens up
- analyse customer/user experiences across all the touch points of an organisation
Aika ja paikka
4.10., 10.11. and 29.11.2018 at 9-16:30 Laurea Leppävaara campus
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Portigal, Steve. 2013. Interviewing users. How to uncover compelling insights. Brooklyn, New York, USA: Rosenfeld media.
Madsbjerg, C. & Rasmussen, M.B. 2014. The Moment of Clarity: Using the Human Sciences to Solve Your Toughest Business Problems. Chapters 4-5 p. 75-122.
The literature list will be updated.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Project work for the case company
Kansainvälisyys toteutuksella
International student group
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Contact sessions
Reading
Project work
Sisältö ja sen jaksotus
In this study unit there are three contact sessions, pre-assignment and a course assignment which consists of several steps: interviews, observation, analysis, crafting of insights, giving a presentation, reporting and reflecting your learnings. The work is done individually and in small groups.
Arviointiasteikko
H-5