Research and Development Methods (5cr)
Code: YY00BT02-3016
General information
- Enrollment
- 23.05.2022 - 29.05.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- critically assess research-based knowledge
- select appropriate research and development methods for their research or development work and justify their choices
- collect empirical data and analyse it
- interpret the results of research and development work and draw conclusions based on them
- assess the ethics and reliability of research and development work
- communicate in situations required for research and development work and to produce a research text
Teaching methods
Toteutus monimuoto-opetuksena Tikkurilan kampuksella.
Oppimisalustana käytämme Canvasia, joka aukeaa opintojen ensimmäiseen eli orientaatiokertaan mennessä.
Lähiopetukseen osallistuminen on pakollista ja välttämätöntä oppimistehtävien kannalta.
Mikäli opiskelija ei ole läsnä orientaatiokerralla, eikä ole ilmoittanut esteestä, hänet voidaan tutkintosäännön mukaan poistaa opintojaksolta.
Opintojakso tulee suorittaa ennen opinnäytetyön aloitusta tai rinnakkain opinnäytetyöprosessin kanssa.
Learning materials and recommended literature
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. Tutki ja kirjoita. (kaikki painokset).
Kylmä, J. & Juvakka, T. 2012. Laadullinen terveystutkimus. 1-2. painos, Edita Publishing Oy, Helsinki.
Stolt et al. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto, Hoitotieteen laitoksen julkaisuja A: 73/2016.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi, Helsinki.
Vilkka H. 2007. Tutki ja mittaa : määrällisen tutkimuksen perusteet.
Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä.4. uudistettu painos.
Muu kirjallisuus kuvataan opintojakson kuluessa.
Important dates
22.08.2022 12.30 - 15.45 B307 (40 henkilöä)
26.08.2022 08.15 - 11.30 B301 (40 henkilöä)
07.09.2022 12.30 - 15.45 B402 (40 henkilöä)
12.09.2022 08.15 - 11.30 B307 (40 henkilöä)
23.09.2022 08.15 - 11.30 B301 (40 henkilöä)
29.09.2022 08.15 - 11.30 B301 (40 henkilöä)
30.09.2022 12.30 - 15.45 B301 (40 henkilöä)
05.10.2022 08.15 - 11.30 B309 (46 henkilöä)
07.10.2022 12.30 - 15.45 B301 (40 henkilöä)
12.10.2022 12.30 - 15.45 B302 (40 henkilöä)
17.10.2022 12.30 - 15.45 B307 (40 henkilöä)
20.10.2022 08.15 - 11.30 B307 (40 henkilöä)
Student workload
5op x 27 h= 135h opiskelijan työtä
Tutkimuksen perusteet 10%
Määrällinen tutkimus 35%
Laadullinen tutkimus 35%
Etiikka ja luotettavuus 20%
Content and scheduling
Sisältö jaksottuu 4 eri osioon:
1. Orientaatio tutkimusmenetelmäopintoihin ja tutkimuksen perusteet
2. Laadullinen tutkimus/ Kirsi Ronkainen
3. Määrällinen tutkimus/
3. Tutkimuksen etiikka ja luotettavuus/ Kirsi Ronkainen
Further information
Opintojakso on tarkoitettu ensisijaisesti ryhmälle SHV221KN Sairaanhoitajakoulutus, päivätoteutus, K21, Tikkurila, mutta myös muista ryhmistä olevat opiskelijat voivat ilmoittautua opintojaksolle.
Evaluation scale
H-5