Service Business (5 cr)
Code: V1593-3002
General information
- Enrollment
-
25.11.2019 - 01.12.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
22.01.2020 - 31.03.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- English
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Kauneudenhoitoalan koulutus (SKV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- determine the basic elements of service marketing
- define the components of service quality
- understand how value is created to the customers through service
- understand cultural influences on services
Completion alternatives
Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan (Auli Hietanen) ennen opintojakson alkamista
Student workload
1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 5 op on 135 tuntia työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Sinulle jää hyvin aikaa tehdä tehtäviä kontaktien ulkopuolella
Content scheduling
•combine the ethical principles of developing services in society
•service idea and its implementation plan
•create networks and develop service operations
•determine the basic elements of service marketing
•understand how value is created to the customers through service
Evaluation scale
Approved/Failed