Skip to main content

Marketing Communications (10 cr)

Code: V1581-3002

General information


Enrollment
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2020 - 18.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
7 cr
Virtual proportion
3 cr
RDI proportion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Kauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus (PKV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Jyrki Innanen
Auli Hietanen
Jussi Järvi
Teacher in charge
Auli Hietanen
Study unit
V1581

Learning outcomes

The student is able to
- plan the marketing communications of a company in the cosmetics sector
- evaluate the use of the competition methods of marketing in all-inclusive marketing of a company
- determine the target group of marketing
- plan the digital marketing of a company
- analyse factors that shape images in the marketing in the cosmetics sector
- produce visual marketing material

Location and time

Tikkurila

Materials

Luentomateriaali Optimassa

Teaching methods

Markkinoinnin luennot ja Photoshop-kuvankäsittelyohjelman käyttö
Sisältö:
Trendit
Markkinointimix
Kosmetiikka mainonta
Kuluttajakäyttäytyminen
Digimarkkinonointi
Photoshop
Markkinoinnin portfolion työstäminen, Photoshop-tehtävät, muut tehtävät

Completion alternatives

Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan ennen opintojakson alkamista

Student workload

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 5 op on 135 tuntia työtä.

Content scheduling

Markkinointi 9 op
Photoshop 1 op

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page