Child Protection and Children as Victims of Domestic Violence (5 cr)
Code: V1551-3002
General information
- Enrollment
-
01.04.2019 - 07.04.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.05.2019 - 11.08.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Learning outcomes
The student is able to
- recognise signs of violence in the home and family and its various forms
- understand the child’s perspective in violence in the home and family
- understand child welfare services’ methods of helping
- recognise the methods of helping children
Location and time
Opintojakso toteutuu kesäopintoina 2019 kokonaan verkossa, Optimatoteutuksena.
Materials
Tehtävissä hyödynnettävän kirjallisuuden luettelot löytyvät Optimasta tehtävien alta.
Teaching methods
Opintojakson tehtävien kautta laajennat tietämystäsi lapsen auttamisesta perhe- ja lähisuhdeväkivallassa. Pyri muodostamaan itsellesi ns. tietopaketti tulevaa työtäsi ajatellen. Tarkastele tehtäviä Lastensuojelulain mukaisesti 0-21 –vuotiaita lapsia ja nuoria koskien. Tehtäviä on yhteensä kolme, niiden ohjeistukset ja palautus toteutuvat Optimassa. Myöhästyneitä tehtäviä ei oteta vastaan.
Käytä tehtävissä monipuolisesti erilaisia aiheeseen liittyviä lähteitä: ammattikirjallisuutta, tutkimuksia, raportteja sekä Optimassa olevaa aineistoa. Tehtävien alle on listattu lähdemateriaalia, mutta on toivottavaa käyttää myös itse hankkimaasi lähdemateriaalia. Kirjoita teksti Laurean kirjallisten ohjeiden mukaisesti, ohjeet löytyvät Optimasta.
Exam schedules
Tehtävien palautuspäivämäärät kesän 2018 aikana, päivämäärät löytyvät Optimasta opintojakson alkaessa. Kahde viimeisen tehtävän palautuspäivä on 11.8.2019.
Student workload
Tehtävät:
1. Lapsi uhrina, 2 op, 6-8 tekstisivua ja vertaisarviointi
2. Työntekijän rooli: tunnistaminen, puuttuminen ja työskentely lapsen kanssa, 2 op, PowerPoint-esitys
3. Romaani/elokuva, 1 op, mind map
Evaluation scale
H-5