Skip to main content

Healing communication - a method to effective client encounters (5 cr)

Code: TO00BQ45-3001

General information


Enrollment
30.03.2020 - 30.04.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.06.2020 - 31.08.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 - 5
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 200
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Pirjo Tiirikainen
Teacher in charge
Pirjo Tiirikainen
Study unit
TO00BQ45

Learning outcomes

Student is able to
- reflect on their experiences from encounters with clients and to recognize their own potential development goals
- list the key components to successful interaction with clients and recognizes and can explain the role of motivating clients as a part of effective client interaction
- explain the principles of Healing communication-method and explain its phases
- successfully apply Healing communication, reflect and evaluate their actions and the using the method in client interaction, and to share their expertise with others
- reflect on challenging client interactions and recognize and discover different solutions to them
- adopt Healing communication in their own work and to apply it to client interactions to support the client

Location and time

[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]

Materials

Tiedot oppimateriaaleista löytyvät Canvas -oppimisalustalta. Materiaalit ovat sähköisessä muodossa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on suorittanut opintojakson osat ja niihin liittyvät tehtävät hyväksytysti ohjeiden mukaisesti.

Content scheduling

1) ORIENTAATIO-moduulissa (1 op) tutustut toisiin opiskelijoihin, opettelet työskentelemään Canvas-oppimisalustalla ja saat kokonaiskuvan opintojaksosta tavoitteineen. Orientaation pohdintatehtävä johdattelee sinut miettimään omia taitojasi ja vahvuuksiasi suhteessa niihin taitoihin, joita tarvitaan sosiaali- ja terveysalalla tapahtuvissa asiakaskohtaamisissa.

2) ONNISTUNUT ASIAKASKOHTAAMINEN –moduulissa (2 op) keskityt onnistuneen asiakaskohtaamisen ulottuvuuksiin keskustelun kuuden teeman avulla. Lisäksi perehdyt Hoitava viestintä -menetelmän perusteisiin ja vaiheisiin. Harjoittelet hoitava viestintä-menetelmän käyttöä ja reflektoit omaa kehittymistäsi konkreettisten harjoittelutehtävien kautta. Moduulin lopussa testaat taitosi Hoitava viestintä -menetelmään liittyen. Testi auttaa sinua hahmottamaan, millä tasolla olet oivaltanut opeteltavan menetelmän idean.

3) OTA HOITAVA VIESTINTÄ MENETELMÄ KÄYTTÖÖN –moduulissa (2 op) keskityt haastavien asiakastilanteiden tarkasteluun mallin avulla ja opit muutaman konkreettisen tavan edetä vuorovaikutuksellisesti haastavissakin tilanteissa. Tämän lisäksi pääset soveltamaan menetelmää työssäsi/harjoittelussasi tai omien verkostojesi kanssa. Moduulin lopussa testaat taitosi Hoitava viestintä -menetelmän käyttöön liittyen.

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page