Skip to main content

Child Welfare (10 cr)

Code: R0365-3027

General information


Enrollment
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.02.2022 - 10.06.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual proportion
5 cr
RDI proportion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Pilvi Niemelä
Sanna Hämäläinen
Pia Harju
Salla Rinne
Teacher in charge
Pia Harju
Scheduling groups
Pienryhmä 1 (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Pienryhmä 1
Study unit
R0365

Learning outcomes

The student is able to
- implement the principles and duties laid down in child welfare legislation in their work with children, who live at home or are in the care of social services
- recognise and assess the need for child welfare services
- discern and interpret the child's and the family's need for help at an early stage
- analyse the importance of early stage interaction and attachment in a child's life
- use network-like and resource-centred work methods

Location and time

[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]

Materials

Käytämme opintojaksolla Canvas-työtilaa ja sinne tulee oppimateriaali.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojaksolla on mukana useampia työelämän asiantuntijoita.

Exam schedules

Pakolliset päivämäärät ovat: (kts aikataulut)
Opintojakson orientaatio, tiimeihin jakautuminen
Lakisääteinen perhetyö, lapsi avohuollon asiakkaana
Perhetyön suunnitelmallisuus ja menetelmällisyys
Vr-lasit, työpajapäivä
Asiakastyön dokumentaatio, osallistava kirjaaminen
Seminaaripäivä
Seminaaripäivä

Completion alternatives

Opiskelijoiden, jotka haluavat osoittaa opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamisen, tulee sopia aikataulusta opintojakson vastuuopettajan kanssa heti saatuaan tiedon opintojaksolle hyväkymisestä. Osaamisen näyttö annetaan opintojakson aikana, mikäli osaamisanalyysi on hyväksytty ja oikeus osaamisen näyttöön annettu.

Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Opiskelijan työmäärä opintojaksolla on keskimäärin 270 työtuntia. Työmäärä koostuu lähiopetuksesta, itsenäisestä työskentelystä, ryhmätyöskentelystä, oppimistehtävien tekemisestä ja seminaaritöistä.

Content scheduling

Opintojakso koostuu viidestä toteutusosasta:

Ennaltaehkäisevä lastensuojelu, 2op
Lastensuojelutarpeen tunnistaminen ja arviointi, 2 op
Lapsi- ja perhekohtainen lastensuojelu, 3 op
Varhainen vuorovaikutus ja kiintymyssuhde, 1 op
Verkostomaiset ja voimavarakeskeiset työmenetelmät, 2 op

Evaluation scale

H-5

Further information

Opintojakso on integroitu ajallisesti ja sisällöllisesti yhteen perhetyön opintojakson kanssa. Molemmat opintojaksot voidaan suorittaa myös erikseen.

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Jos opinnon toteutustapaa on oleellisesti muutettu, hyödyntää opettaja toteutuksen laadun arvioinnissa opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Canvasissa tai Teamsissa.

Go back to top of page