Communication Tools for Reputation Management (5 cr)
Code: R0254-3004
General information
- Enrollment
-
18.05.2020 - 02.08.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.09.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
Learning outcomes
The student is able to
- put together a targeted publication and media strategy and maintain media relations in support of company activities
- build and manage the reputation of the work organization in various public arenas
- communicate proactively in exceptional circumstances and crises
Location and time
Virtuaalitoteutus syyslukukausi 2020 Optima-oppimisympäristössä.
Aikataulu:
15.09.2020 Ennakkotehtävän deadline (edellytys opintojaksolle osallistumiselle)
15.09.2020 klo 14.00 - 16.00 Aloituswebinaari (läsnäolovelvoitteinen)
15.10.2020 klo 15.00 - 16.45 Ohjauswebinaari
09.11.2020 klo 15.00 - 17.00 Ohjauswebinaari
01.12.2020 klo 14.00 - 18.00 Loppuseminaari (läsnäolovelvoitteinen, osaamisen jakaminen)
Materials
Aula, P. & Heinonen, J. 2015. The Reputable Firm: How Digitalization of Communication Is Revolutionizing Reputation Management. Sveitsi: Springer.
Juholin, E. 2017. Communicare! Viestinnän tekijän käsikirja. 7. uudistettu painos. Helsinki: MIF.
Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, K. 2015. Areena. Yritysviestinnän käsikirja. Luku 2. Helsinki: Edita Publishing.
Koipijärvi, T. & Kuvaja, S. 2017. Yritysvastuu. Johtamisen uusi normaali. Helsinki: Helsingin seudun kauppakamari.
Korpiola, L. 2011. Kriisiviestintä digitaalisessa julkisuudessa. Helsinki: Infor.
Kurittu, K. 2018. Yritysvastuuraportointi. Kiinnostavan viestinnän käsikirja. Helsinki: Alma Talent.
Sorainen, A. 2018. Sori. Johtaja ja julkisuus kriisissä. Helsinki: Alma Talent.
Tuominen, P. 2013. Virtuaalimaine. Helsinki: Talentum.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opiskelija valitsee tarkasteltavakseen todellisen mainecasen, mutta suoritus ei vaadi virallista toimeksiantoa yritykseltä, vaan tarkastelu tapahtuu teoriatiedon ja esimerkiksi julkisten tekstien kautta.
Exam schedules
15.09.2020 Ennakkotehtävän deadline palautus Optimaan, (edellytys opintojaksolle osallistumiselle). Optima aukeaa 1.9.
15.09. 2020 klo 14.00 - 16.00 Aloituswebinaari (läsnäolovelvoitteinen)
01.12.2020 klo 14.00 - 18.00 Loppuseminaari (läsnäolovelvoitteinen, osaamisen jakaminen)
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
Muita vaihtoehtoisia suoritustapoja ei ole.
Student workload
5 opintopistettä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä, joka muodostuu webinaareista työjärjestyksen mukaan, itsenäisestä työskentelystä ja ryhmätyöskentelystä.
Evaluation scale
H-5
Further information
Tällä opintojaksolla perehdytään johtamisviestinnän perusteisiin ja maineen johtamiseen viestinnän keinoin. Tule mukaan opintojaksolle, jos olet kiinnostunut yritysviestinnästä ja maineen johtamisesta. Et tarvitse aikaisempia opintoja aiheesta, mutta aihepiirin sisältöjen ymmärtämistä edesauttaa, jos sinulla on oman koulutusalan perusopinnot suoritettu.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Opintojakson paikoista 20 on varattu Campusonlinen opiskelijoille ja 5 paikkaa Avoimen AMK:n opiskelijoille.