Skip to main content

Developing Customer-oriented Business (10 cr)

Code: R0213-HLG1811

General information


Enrollment
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2018 - 20.11.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
RDI proportion
7 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Teachers
Marjaana Marmo
Johanna Lunkka
Marjo Ruuti
Teacher in charge
Johanna Lunkka
Study unit
R0213

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

Otaniemen kampus. Viikot 36-46.
Lähipäivinä kokoonnutaan aamupäivisin koko ryhmällä, ja iltapäivät on varattu ohjatulle tiimityöskentelylle.

Materials

Tenttikirja: Osia kirjasta Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström ja Leppänen (2015).
Opintojakson luennot.
Tarkemmat tiedot ohjaajien jakamasta materiaalista.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan kampuksella lähipäivinä, ja materiaalit ja tehtävät ovat Optima -työtilassa. Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvasin hyödyntäminen liikeidean kehittämisessä, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi, asiakastarpeiden kartoittaminen ja liikeidean testaus, liiketoimintasuunnitelman laatiminen sekä hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Employer connections

Opitnojaksolla kehitetään uutta liikeideaa.

Exam schedules

Lähitapaamiset vaihdellen keskiviikkona tai torstaina.
Varsinainen tenttipäivä 11.10.2018 klo 9-11.

Content scheduling

Opintojakson kesto on noin 2,5 kuukautta, jonka aikana tiimit palauttavat useita osatehtäviä aikataulun mukaan.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page