Developing Customer-oriented Business (10 cr)
Code: R0213-HLG1811
General information
- Enrollment
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.08.2018 - 20.11.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI proportion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
- Teachers
- Marjaana Marmo
- Johanna Lunkka
- Marjo Ruuti
- Teacher in charge
- Johanna Lunkka
- Study unit
- R0213
Learning outcomes
The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company
Location and time
Otaniemen kampus. Viikot 36-46.
Lähipäivinä kokoonnutaan aamupäivisin koko ryhmällä, ja iltapäivät on varattu ohjatulle tiimityöskentelylle.
Materials
Tenttikirja: Osia kirjasta Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström ja Leppänen (2015).
Opintojakson luennot.
Tarkemmat tiedot ohjaajien jakamasta materiaalista.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan kampuksella lähipäivinä, ja materiaalit ja tehtävät ovat Optima -työtilassa. Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvasin hyödyntäminen liikeidean kehittämisessä, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi, asiakastarpeiden kartoittaminen ja liikeidean testaus, liiketoimintasuunnitelman laatiminen sekä hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
Employer connections
Opitnojaksolla kehitetään uutta liikeideaa.
Exam schedules
Lähitapaamiset vaihdellen keskiviikkona tai torstaina.
Varsinainen tenttipäivä 11.10.2018 klo 9-11.
Content scheduling
Opintojakson kesto on noin 2,5 kuukautta, jonka aikana tiimit palauttavat useita osatehtäviä aikataulun mukaan.
Evaluation scale
H-5