Skip to main content

Developing Customer-oriented Business (10 cr)

Code: R0213-3015

General information


Enrollment
18.05.2020 - 02.06.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
2 cr
Virtual proportion
8 cr
RDI proportion
8 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Lohja
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLF2), Laurea Lohja (Finnish)
Teachers
Ilkka Bergius
Taina Lackman
Study unit
R0213

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

Tarkka aikataulu ilmoitetaan Peppissä/Pakissa.

Opiskelija huolehtii siitä, että opintojaksolle määritellyt aikataulut sopivat omaan ohjelmaan. Opintojaksolle kuuluu pakollista läsnäoloa vaativia kontaktikertoja, joiden korvaaminen onnistuu vain seuraavan vastaavan opintojakson toteutuksen yhteydessä ja tästä on sovittava etukäteen erikseen vastuuopettajan kanssa. Tämä toteutus EI OLE ajasta ja paikasta riippumaton verkkototeutus.

Ensimmäisellä luentotapaamiskerralla läsnäolo on ehdottoman välttämätöntä (ks. Tutkintosääntö). Tästä ei poiketa.

Opintojakson laajuus on 10 op, mikä tarkoittaa työmääränä noin 270 tunnin työtä. Joillakin työmäärä saattaa ylittyä, joillakin alittua, riippuen opiskelijan lähtötaitotasosta.

Materials

Ilmoitetaan tarkemmin kurssin kuluessa.

Suositeltavaa luettavaa:

Reino Myllymäki. Palvelujen hinnoittelu.
Ketterät Kirjat Oy 2019
https://laurea.finna.fi/Record/3amk.273272

Tuulikki Holopainen. Yrityksen perustamisopas : käytännön perustamistoimet
Asiatieto Oy 2019. 28. uudistettu painos
https://laurea.finna.fi/Record/3amk.92509

Johannes Hesso. Hyvä liiketoimintasuunnitelma - MYÖS E-KIRJANA
Kauppakamari 2015. 2. uud. p.
https://laurea.finna.fi/Record/3amk.265434

Teaching methods

Luennot, tietoiskut, oppimistehtävät ja niiden suullinen ja kirjallinen esittäminen, mahdollinen yritysvierailu ja siihen liittyvä haastattelu. Tämä toteutus EI OLE ajasta ja paikasta riippumaton verkkototeutus. Osa tapaamisista on läsnäoloa vaativaa, joten opiskelijan on syytä varautua olemaan läsnä opetukseen varattuina kertoina. Korvaavia suoritustapoja ei ole, eikä opintojaksolle kuulu loppukuulustelua. Osaamisen arviointi perustuu kokoaikaiseen näyttöön sekä erillisesti arvioitaviin näyttötehtäviin.

Employer connections

Opiskelija voi halutessaan kehittää omaa tai annettua liiketoiminnallista hanketta.

Exam schedules

Tarkka aikataulu ilmoitetaan Peppissä/Pakissa.

Opiskelija huolehtii siitä, että opintojaksolle määritellyt aikataulut sopivat omaan ohjelmaan. Opintojaksolle kuuluu pakollista läsnäoloa vaativia kontaktikertoja (=osaamisen näyttöjä, suullisia esityksiä ja keskusteluja), joiden korvaaminen onnistuu vain seuraavan vastaavan opintojakson toteutuksen yhteydessä ja tästä on sovittava etukäteen erikseen vastuuopettajan kanssa.

Ensimmäisellä luentotapaamiskerralla läsnäolo on välttämätöntä.

Opintojakson laajuus on 10 op, mikä tarkoittaa työmääränä noin 270 tunnin työtä.

Completion alternatives

-

Student workload

Opintojakson laajuus on 10 op, mikä tarkoittaa työmääränä noin 270 tunnin työtä.

Tästä luentojen ja yhteisten tapaamisten osuus on noin 10 % ja muu tekeminen tapahtuu opiskelijan pääosin itse määrittelemällä ajalla. Opiskelijan on syytä varautua siihen, että osa tehtävistä tehdään ryhmätöinä ja niihin tulee varata riittävästi sekä omaa-aikaa että aikaa yhteisiin tapaamisiin, joita ei ole aikataulutettu erikseen, vaan, joiden sopimisesta kukin opiskelija vastaa ryhmänsä kanssa.

Osa tehtävistä on itsenäisiä ja osa tehdään ryhmätehtävinä.

Content scheduling

Asiakaslähtöisyys ajattelutapana
Asiakaslähtöisten ideoiden luominen ja jalostaminen liiketoiminnaksi
Liiketoiminnan erilaiset mallit
Markkinoiden tutkiminen ja markkinoinnin suunnitteleminen
Kuluttajan ja yrityksen päätöksenteon perusteet
Asiakaslähtöisyys ja kannattavuus
Asiakaslähtöisten palveluiden ja tuotteiden kehittäminen
Segmentointi
Talouden ja markkinoinnin suunnittelu asiakaslähtöisesti aloittavan yrityksen kannalta
Yrityksen perustaminen, liiketoiminnan aloittaminen tai liiketoiminnasta luopuminen

Evaluation scale

H-5

Further information

Opiskelijan tulee asennoitua tekemiseen asiakaslähtöisesti ja kehittävällä työotteella. Hänen tulee edistää paitsi omaa oppimistaan, myös opiskelukollegoidensa osaamisen kehittymistä.

Opiskelija voi halutessaan kehittää omaa tai annettua liiketoiminnallista hanketta.

Opiskelija vastaa itse tekemisestään ja huolehtii siitä, että opintojaksolle määritellyt aikataulut sopivat omaan ohjelmaan. Opintojaksolle kuuluu pakollista läsnäoloa vaativia kontaktikertoja, joiden korvaaminen onnistuu vain seuraavan vastaavan opintojakson toteutuksen yhteydessä ja tästä on sovittava etukäteen erikseen vastuuopettajan kanssa.

Ensimmäisellä luentotapaamiskerralla läsnäolo on ehdottoman välttämätöntä.

Go back to top of page