Developing Customer-oriented Business (10 cr)
Code: R0213-3004
General information
- Enrollment
-
13.05.2019 - 26.05.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
06.09.2019 - 30.11.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 6 cr
- Virtual proportion
- 4 cr
- RDI proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company
Location and time
Lähipäivät pidetään Leppävaaran kampuksella, jossa
opintojakson aloitus 6.9. ja lopetus 30.11.
Orientaatio ja tiimien muodostus 6.9. klo 9 - 11.30
Palvelujen kehittäminen ja Value Proposition Canvas (VPC) työpaja 5.10. klo 9 - 11.30
Business Model Canvas (BMC) työpaja ja hinnoittelu 5.10. klo 12.30 - 15.00
VPC ja BMC esitykset 25.10 klo 12.30 - 15.00
Markkinoinnin suunnittelu ja laskelmat 25.10. klo 15.30 - 18.00
Verkkotentti 16.- 17.11.
Loppuesitykset 30.11. klo 9 - 11.30
Loppupalaverit tiimeittäin 30.11. klo 12.30 - 15.00
Muu opiskelu verkossa / etäopiskeluna Optimassa ilmoitettavan aikataulun mukaan.
Materials
Tenttikirja: Osia kirjasta Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström ja Leppänen (2015).
Yrityksen perustamisoppaat 2017 ja 2018.
Opintojakson luennot.
Tarkemmat tiedot ohjaajien jakamasta materiaalista.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan osittain kampuksella lähipäivinä, sekä osittain etäopiskeluna Optimassa olevien materiaalien ja tehtävien pohjalta.
Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy liiketoimintasuunnitelma, ja ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas, liikeideaan liittyvien palvelu- ja tuotekonseptien ideointi sekä niiden testaus asiakkaiden parissa, hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
Henkilökohtaisena suorituksena tehdään tentti.
Employer connections
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa, tai opiskelijoiden valitseman nuoren yrityksen liiketoimintaa.
Exam schedules
Opintojakso alkaa orientaatiolla 6.9.2019.
Lähitunnit kampuksella löytyvät lukkarista, ja täältä kohdasta aika ja paikka.
International connections
-
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Student workload
Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä.
On hyvä varata viikottain aikaa sekä tiimi- että henkilökohtaiseen työskentelyyn.
Tentti tehdään yksilötehtävänä.
Evaluation scale
H-5