Skip to main content

Developing Customer-oriented Business (10 cr)

Code: R0213-3004

General information


Enrollment
13.05.2019 - 26.05.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.09.2019 - 30.11.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
6 cr
Virtual proportion
4 cr
RDI proportion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Marjo Ruuti
Marjo Lipasti
Teacher in charge
Marjo Ruuti
Study unit
R0213

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

Lähipäivät pidetään Leppävaaran kampuksella, jossa
opintojakson aloitus 6.9. ja lopetus 30.11.
Orientaatio ja tiimien muodostus 6.9. klo 9 - 11.30
Palvelujen kehittäminen ja Value Proposition Canvas (VPC) työpaja 5.10. klo 9 - 11.30
Business Model Canvas (BMC) työpaja ja hinnoittelu 5.10. klo 12.30 - 15.00
VPC ja BMC esitykset 25.10 klo 12.30 - 15.00
Markkinoinnin suunnittelu ja laskelmat 25.10. klo 15.30 - 18.00
Verkkotentti 16.- 17.11.
Loppuesitykset 30.11. klo 9 - 11.30
Loppupalaverit tiimeittäin 30.11. klo 12.30 - 15.00
Muu opiskelu verkossa / etäopiskeluna Optimassa ilmoitettavan aikataulun mukaan.

Materials

Tenttikirja: Osia kirjasta Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström ja Leppänen (2015).
Yrityksen perustamisoppaat 2017 ja 2018.
Opintojakson luennot.
Tarkemmat tiedot ohjaajien jakamasta materiaalista.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan osittain kampuksella lähipäivinä, sekä osittain etäopiskeluna Optimassa olevien materiaalien ja tehtävien pohjalta.
Opintojaksolla työkennellään tiimeissä, jotka kehittävät liikeideaansa sekä palveluja tai tuotteita ja niihin liittyvää markkinointia. Projektin aikana syntyy liiketoimintasuunnitelma, ja ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään. Projektissa tehdään muun muassa seuraavia tehtäviä: toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas, liikeideaan liittyvien palvelu- ja tuotekonseptien ideointi sekä niiden testaus asiakkaiden parissa, hinnoittelu ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
Henkilökohtaisena suorituksena tehdään tentti.

Employer connections

Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa, tai opiskelijoiden valitseman nuoren yrityksen liiketoimintaa.

Exam schedules

Opintojakso alkaa orientaatiolla 6.9.2019.
Lähitunnit kampuksella löytyvät lukkarista, ja täältä kohdasta aika ja paikka.

International connections

-

Completion alternatives

Osaamisen näyttö.

Student workload

Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä.
On hyvä varata viikottain aikaa sekä tiimi- että henkilökohtaiseen työskentelyyn.
Tentti tehdään yksilötehtävänä.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page