Competence in Customer Relationships and Projects (10cr)
Code: R0212-HLG1811A
General information
- Enrollment
- 14.05.2018 - 31.05.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2018 - 21.12.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual proportion
- 7 cr
- RDI proportion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Learning outcomes
The student is able to
- evaluate prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions
- act in a customer-oriented manner in sales situations
- show initiative in projects and as a member of a project group in a responsible and goal-oriented way complying with information security regulations and taking advantage of the tools available
- communicate orally and in writing using field-specific concepts
Teaching methods
Opintojaksoon sisältyy luentoja, projektityöskentelyä tiimeissä sekä lukupiirejä.
Time and location
Otaniemen kampuksella sekä virtuaalisesti. Tarkempi aikataulu Optimassa.
Learning materials and recommended literature
Kettunen: Onnistu projektissa (lukupiiri)
Rubanovitsch - Aalto: Myy enemmän – myy paremmin (lukupiiri)
Muu lähdeaineisto ja luennot
Co-operation with working life and/or RDI
Opintojaksolla tehdään toimeksianto työelämäkumppanille.Opintojaksolla on myös vierailevia luennoitsijoita eri yrityksistä
Important dates
Optimassa olevan aikautaulun mukaan.
Student workload
1 OP vastaa 27 työtuntia / opiskelija. Opintojakson kokonaistuntimäärä 270 h. jakautuu luentojen, lukupiirien sekä projektityön kesken.