Skip to main content

Diversity and Special Nature of Early Childhood Education (10 cr)

Code: R0093-3017

General information


Enrollment
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
3 cr
Virtual proportion
7 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Maire Antikainen
Sanna Saraste
Marika Kivistö
Teacher in charge
Maire Antikainen
Study unit
R0093

Learning outcomes

The student is able to:
- assess a child's individual needs for growth, development and learning
- work in a goal-oriented manner and as required by the child's needs for special support and development
- work for a child in cooperation and in a family-oriented way in multiprofessional networks
- apply his/her competence in early childhood education in work, respecting the strengths of different children, families, cultures and views of education

Materials

Canvasissa opintojakson työtilassa on ilmoitettu materiaali ja kirjallisuus.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Opintojakson seuraaviin tapaamisiin on läsnäolovelvolisuus: Orientaatio 26.8. ja seuraavat tapaamiset:11.11. / 17.11. ja 2.12.



Opintojakson eri osiin kytketään teemallisia ohjaustapaamisia.. Kukin opintojakson opettaja tuo esille jonkin opintojakson osaan liittyvän teoreettisen teeman, johon liittyvää tehtävää myös yhdessä jaetaan. Yhteistoiminnallisen oppimisen näkökulmasta näihin osallistuminen on erittäin suositeltavaa. Niiden tarkoituksena on tukea opintojakson tavoitteiden ja tehtävien tekemistä.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Varhaiskavatuksen opettajan kelpoisuuden saaminen edellyttää syvällistä paneutumista opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamisen saavuttamiseen.

Content scheduling

Opintokokonaisuus koostuu neljästä moduulista:

1. MODUULI: KASVATTAJANA RIKKAASSA VARHAISKASVATUSYMPÄRISTÖSSÄ (2 op)
2. MODUULI: MONINAISUUS JA MONIKULTTUURISUUS (3 op)
3. MODUULI: LAPSEN KEHITYKSEN JA OPPIMISEN ARVIOINTI JA TUKI 4 op
4. MODUULI: MONIALAINEN YHTEISTYÖ (1 op)

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opintojakso on osa varhaiskavatuksen opettajan kelpoisuuden edellyttämiä teoreettisia opintoja, joten tälle kohderyhmälle täydentävän osaamisen opinto on ensisijaisesti kohdennettu ja tällä koheryhmällä on etusija opintototeutukselle hyväksyttäessä.

Go back to top of page