Quantitative Research Methods in the Development of Working Life (5 cr)
Code: JY00BU39-3002
General information
- Enrollment
-
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 41 - 50
- Degree programmes
- Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies
Location and time
6.9.2022 klo 16.30-19.30 Zoom
29.9.2022 klo 13.00-16.00 Zoom
3.11.2022 klo 8.30-11.30 Zoom
29.11.2022 klo 16.30-19.30 Zoom
Materials
Cardenas, Julian 2019. Quantitative Analysis: the guide for beginners. https://www.researchgate.net/publication/337826695_Quantitative_Analysis_the_guide_for_beginners/citation/download (Links to an external site.) Accessed 15th September 2021.
Tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja: https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/
Aaltola, J., Laajalahti, A. & Valli, R. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin 2: näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin. (E-kirja Laurean Finnassa)
Heikkilä, T. 2014. Tilastollinen tutkimus. (E-kirja Laurean Finnassa)
Teaching methods
Opintojakso muodostuu luennoista, ennakko- ja välitehtävistä, tuotosten esittelystä, projektitehtävästä sekä opponoinnista. Projektitehtävän on hyvä tukea omaa opinnäytetyötä. Projektitehtävä voidaan suorittaa parityönä.
Employer connections
Opiskelija voi liittää projektitehtävän valitsemaansa työelämäkontekstiin.
Student workload
5 opintopistettä = 135 tuntia (1 op = 27 työtuntia)
Content scheduling
- määrälliseen tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja mittarit
- kyselytutkimuksen laatiminen
- vaikuttavuustutkimuksen perusteet
- tutkimusasetelman luotettavuus ja eettisyys
- tulosten tulkitseminen
- työelämän kehittämiseen liittyvä määrällinen tutkimus
Evaluation scale
H-5