Skip to main content

Introduction to Marketing (10 cr)

Code: HL00BQ78-3017

General information


Enrollment
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.01.2022 - 05.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
7 cr
Virtual proportion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 45
Degree programmes
Tietojenkäsittelyn koulutus (NTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Anne Lahti
Laura Salmi
Teacher in charge
Laura Salmi
Groups
NTA221SA
Tietojenkäsittelyn koulutus, monimuotototeutus, S21, Leppävaara
Study unit
HL00BQ78

Learning outcomes

The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**

**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.

Location and time

Leppävaaran kampus

Materials

Keskeisiä kirjoja:
Bergström Seija, Leppänen Arja (2015). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhempi painos käy)
Ojasalo K., Moilanen, Ritalahti (2014). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. SanomaPro.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opiskelijatiimi hankkii opintojakson alussa itselleen yrityskumppanin, jolle markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi ja kehittämistyö tehdään.

Exam schedules

Opintojakson aloitustapaaminen on 19.1.2022.

Projektitiimit muodostetaan toisella tapaamiskerralla 10.2., jolloin läsnäolo on erittäin tärkeää.

Viimeisellä tapaamiskerralla 28.4. pidetään tiimiesitykset. Loppuraportti palautetaan 5.5.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.)

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta

Student workload

Osallistuminen lähiopetukseen ja ohjauksiin 30 h
Itsenäinen työskentely (mm. luentojen kertaaminen, materiaalien läpikäynti, tiimitapaamisiin valmistautuminen) 60 h
Oppimistehtävät 30 h
Tiimityö (palaverit, ohjaukset, yhdessä työskenteleminen) 140 h
Esitykset valmistautumisineen 6 h

Yhteensä 270 h

Content scheduling

Opintojakso koostuu neljästä teemasta:

1. Markkinoinnin ja myynnin perusteet

2. Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen

3. Markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi

4. Markkinoinnin kehittämisprojekti

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page