Skip to main content

Competence in Service Design (5 cr)

Code: A9529-3006

General information


Enrollment
25.11.2019 - 31.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual proportion
2 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 31
Degree programmes
Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies
Teachers
Sami Kauppinen
Päivi Tossavainen
Study unit
A9529

Learning outcomes

Opiskelija osaa
- hahmottaa palvelumuotoilun mahdollisuudet oman alansa kehittämistyössä
- palvelumuotoilun peruskäsitteet, prosessin ja keskeiset menetelmät
- soveltaa palvelumuotoilun lähestymistapaa ja työkaluja palvelujen kehittämisessä

Location and time

[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]

Materials

Gummerus, Johanna & von Koskull, Catharina (eds)(2015). The Nordic School –Service marketing and management for the future, Hanken School of Economics, Helsinki, Finland
Polaine, Andrew; Løvlie, Lavrans and Reason, Ben (2013) SERVICE DESIGN From Insight to Implementation, Rosenfeld Media; Brooklyn, New York
Miettinen, Satu (eds) (2011). Palvelumuotoilu – uusia menetelmiä käyttäjätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen. TeknologiaTeollisuus.Tammerprint Oy.
Miettinen, Satu ja Koivisto Mikko( eds)(2009):Designing Service with Innovative Methods. Kuopio Academy of Design. Otava
Reason, Ben; Løvlie, Lavrans and Brand Flu, Melvin (2015). Service Design for Business: A Practical Guide to Optimizing the Customer Experience. Wiley.
Schneider, J. and Stickdorn, M. (2010). This is service design thinking. Basics, Tools, Cases. Consortium Book Sales & Dist,
Moritz S. (2005), Service Design, A Practical Access to an Evolving Field, KIDS Köln International School of Design.
Kuosa, Tuomo and Westerlund, Leo (2013): Service Design. On the evolution of Design expertise. Research report. Lahti University of Applied Sciences and Tallinn University.
Koivisto,M.; Säynäjäkangas, J. ja Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. AlmaTalent.

Muu kirjallisuus ilmoitetaan opetuksen yhteydessä.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Työelämäyhteistyö ja TKI-integraatio toteutuvat opintojaksolla oppimistehtävien puitteissa.

Exam schedules

Opintojaksolla on ennakkotehtävä.
Lähipäivät: (1) to 27.2.2020 (2), to 16.4.2020 ja (3) la 9.5.2020, klo 9.00-16.30, Leppävaara

International connections

Kansainvälinen tutkimuskirjallisuus, englanninkielinen aineisto.
Opiskelijoiden työelämäorganisaatioiden kansainvälisyys.

Completion alternatives

Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa opintojaksosta osa tai kokonaan aikaisemman hankitun osaamisen (AHOT) mukaisesti; ota yhteys vastuuopettajaan hyvissä ajoin.

Lähipäivien poissaoloa ei voi korvata lisätehtävillä.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op., mikä tarkoittaa noin 130hrs työtä/ opiskelija.
Opintojaksolla suoritetaan ennen lähipäivä 1 ennakkotehtävät, lähipäivissä aktiivinen osallistuminen, lähipäivien välissä suoritettavat oppimistehtävät, sekä 3 lähipäivän jälkeen itsearviointi.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opintojakso on tarkoitettu YAMK-opiskelijoille, jotka eivät ole aikaisemmin opiskelleet palvelumuotoilua.
Kyseessä on palvelumuotoiluosaamisen perusteet.

Go back to top of page