Developing Food Services into an Experience (10 cr)
Code: A9220-3001
General information
- Enrollment
-
26.11.2018 - 09.12.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.03.2019 - 31.05.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual proportion
- 2 cr
- RDI proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Laurea university of applied sciences
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
Learning outcomes
The student is able to
- recognize the importance of customer experience and trends in developing food services towards a peak experience
- plan, implement, analyze and develop food services and concepts responsibly for different customer segments
- implement a development process while taking quality criteria into consideration
Location and time
Pääosin opintojakson opetus tapahtuu Leppävaaran kampuksella luokassa 234. Opintojakso alkaa 8.3. ja on perjantaisin klo 12:30-15:00..Opintojakso päättyy 28.5. palautepäivään.
Lähitapaamisia on lähes joka viikko ja toimeksiantoa tehdään myös kampuksen ukopuolella yhteistyöyritysten kanssa.
Materials
Elämystuottajan käsikirja
Lapin elämysteollisuus osaamiskeskus 2009.
Moniaistinen keittokirja
Hopia, A.& Ihanus S.
Turun yliopiston Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskuksen hallinnoima KUMURU-hanke 2014.
This is service design
Schneider, Jakob ; Stickdorn, Marc
BIS Publishers 2010.
The experience economy
Pine, B. Joseph ; Gilmore, James H.
Harvard Business Review Press 2011. Updated ed
Teaching methods
Projektitoimeksiantajan kanssa yhteistyössä tehtävä elämyksellisen tapahtuma, jossa suunnittelu, ideointi ja toteutus ovat tärkessä osassa.
Opintojakso tehdään yhteistyössä Sellon Markkinoinnin, Dietan ja Helsingki Distilleryn kanssa.
Opintojakso huipentuu 24.5.-26.5.2019 Sellon Viaporin aukiolla järjestettävään Street Food Sello tapahtumaan, johon luodaan elämyksellinen tapahtuma.
Opintojakson työskentely pohjautuu yhteiskehittämiseen, jota tehdään tiimeissä viikoittain.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa asiakaskokemuksen ja trendien tärkeyden ruokapalvelujen kehittämisessä kohti elämyksellisyyttä.
- suunnitella, toteuttaa, analysoida ja kehittää palveluja ja konsepteja eri asiakasryhmille vastuullisesti.
-toteuttavat kehittämisprosessin laatukriteerit huomioon ottaen.
Keskeinen sisältö
- kehittää toimeksiantajan kanssa erilaisia elämyksellisiä palveluita.
- elämyksellinen palvelu ja sen tuottamisessa tarvittavat menetelmät..
Employer connections
Opintojaksolla toimitaan Sellon markkinoinnin, Dieta Oy:n ja käydään tutustumassa Helsinki Distillery Companyyn. Tulee myös muita yrityskontakteja.
Exam schedules
Käydään läpi ensimmäisellä kontatikerralla.
Student workload
1 opintipiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Tässä opintojaksolla on käytännön toteutus tärkeässä roolissa, josta kertyy osa opintojakson tunneista.
Opiskelijan työmäärän jakautuminen:
Teoria ja vuorovaikutus 70 h
Oppaan tekeminen ja eri menetelmien käyttö 70 h
Esivalmistelut tapahtumaan 80 h
Street Food elämystapahtuman toteuttaminen 50 h
Further information
Lisätietoja: Vastuuopettaja Henry Lybäck
henry.lyback@laurea.fi