Skip to main content

Developing Food Services into an Experience (10 cr)

Code: A9220-3001

General information


Enrollment
26.11.2018 - 09.12.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.03.2019 - 31.05.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
8 cr
Virtual proportion
2 cr
RDI proportion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Laurea university of applied sciences
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
Teachers
Anikó Lehtinen
Henry Lybäck
Teacher in charge
Henry Lybäck
Study unit
A9220

Learning outcomes

The student is able to
- recognize the importance of customer experience and trends in developing food services towards a peak experience
- plan, implement, analyze and develop food services and concepts responsibly for different customer segments
- implement a development process while taking quality criteria into consideration

Location and time

Pääosin opintojakson opetus tapahtuu Leppävaaran kampuksella luokassa 234. Opintojakso alkaa 8.3. ja on perjantaisin klo 12:30-15:00..Opintojakso päättyy 28.5. palautepäivään.

Lähitapaamisia on lähes joka viikko ja toimeksiantoa tehdään myös kampuksen ukopuolella yhteistyöyritysten kanssa.

Materials

Elämystuottajan käsikirja
Lapin elämysteollisuus osaamiskeskus 2009.

Moniaistinen keittokirja
Hopia, A.& Ihanus S.
Turun yliopiston Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskuksen hallinnoima KUMURU-hanke 2014.

This is service design
Schneider, Jakob ; Stickdorn, Marc
BIS Publishers 2010.

The experience economy
Pine, B. Joseph ; Gilmore, James H.
Harvard Business Review Press 2011. Updated ed

Teaching methods

Projektitoimeksiantajan kanssa yhteistyössä tehtävä elämyksellisen tapahtuma, jossa suunnittelu, ideointi ja toteutus ovat tärkessä osassa.
Opintojakso tehdään yhteistyössä Sellon Markkinoinnin, Dietan ja Helsingki Distilleryn kanssa.
Opintojakso huipentuu 24.5.-26.5.2019 Sellon Viaporin aukiolla järjestettävään Street Food Sello tapahtumaan, johon luodaan elämyksellinen tapahtuma.

Opintojakson työskentely pohjautuu yhteiskehittämiseen, jota tehdään tiimeissä viikoittain.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa asiakaskokemuksen ja trendien tärkeyden ruokapalvelujen kehittämisessä kohti elämyksellisyyttä.
- suunnitella, toteuttaa, analysoida ja kehittää palveluja ja konsepteja eri asiakasryhmille vastuullisesti.

-toteuttavat kehittämisprosessin laatukriteerit huomioon ottaen.

Keskeinen sisältö
- kehittää toimeksiantajan kanssa erilaisia elämyksellisiä palveluita.

- elämyksellinen palvelu ja sen tuottamisessa tarvittavat menetelmät..

Employer connections

Opintojaksolla toimitaan Sellon markkinoinnin, Dieta Oy:n ja käydään tutustumassa Helsinki Distillery Companyyn. Tulee myös muita yrityskontakteja.

Exam schedules

Käydään läpi ensimmäisellä kontatikerralla.

Student workload

1 opintipiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Tässä opintojaksolla on käytännön toteutus tärkeässä roolissa, josta kertyy osa opintojakson tunneista.
Opiskelijan työmäärän jakautuminen:

Teoria ja vuorovaikutus 70 h
Oppaan tekeminen ja eri menetelmien käyttö 70 h
Esivalmistelut tapahtumaan 80 h
Street Food elämystapahtuman toteuttaminen 50 h

Further information

Lisätietoja: Vastuuopettaja Henry Lybäck
henry.lyback@laurea.fi

Go back to top of page