Inner Leadership Skills (5cr)
Code: HU00CF13-3001
General information
- Timing
- 15.08.2026 - 30.09.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 45
- Degree programmes
- Future Leadership Expert
- Teachers
- Laura Sippel
- Marika Nikkinen
- Teacher in charge
- Katriina Karkulehto
- Groups
-
UHA426KUTulevaisuuden johtamisosaaja, täydennyskoulutus, K26, Leppävaara
- Study unit
- HU00CF13
Learning outcomes
The student is able to
- reflect on and develop one’s self-awareness
- identify and apply self-leadership skills essential for responsible leadership
- analyze interaction skills and recognize their significance
- apply tools from the Inner Development Goals framework to enhance self-awareness and interpersonal skills
Teaching methods
Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on yksilö- ja ryhmätyöskentelyä. Oppimista tapahtuu myös lähipäivien välillä työstettävien tehtävien kautta. Tehtävistä annetaan palautetta opettajan toimesta ja voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.
Time and location
Koulutuspäivät Leppävaaran kampuksella erikseen ilmoitetun aikataulun mukaisesti.
Learning materials and recommended literature
Opintojaksolla käytetään valinnaista kirjallisuutta (esimerkkejä relevantista kirjallisuudesta):
Brown, B. 2019. Rohkaiseva johtaja: rehellisiä keskusteluja, sydänlähtöistä toimintaa ja rohkeita päätöksiä.
Dweck, C. 2022. Mindset – Menestymisen psykologia.
Fast, M. 2023. Create: crack the cast - become the creative leader you want to be.
Grant, A. 2017. Anna ja ota: miksi voit menestyä parhaiten muita auttamalla.
Martela, F. 2016. Valonöörit : sisäisen motivaation käsikirja.
Ojanen V. 2022. Mielitekoja.
Paakkanen, M., Aaltonen, T., Pessi, A. B., & Martela, F. 2017. Myötätunnon mullistava voima.
Peterson, C., Seligman, M. E. P., & Martin E. P. Seligman. 2024. Character Strengths and Virtues: A Handbook and Classification.
Ruutu, S. ja Salmimies, R. 2014. Itsensä johtaminen.
Sinek, S. 2009. Start with why: how great leaders inspire everyone to take action.
Sydänmaanlakka, P. 2017. Älykäs itsensä johtaminen: näkökulmia henkilökohtaiseen kasvuun.
Alternative completion methods of implementation
Canvasiin rakennetussa oppimisympäristössä opiskelua.
Osallistuminen kampuksella järjestettävään lähiopetukseen aikataulun mukaisesti. Yksilö- ja ryhmätyöskentelyä lähipäivien välillä työstettävien tehtävien kautta.
Tarvittaessa näyttö- tai hyväksilukumahdollisuudesta voidaan keskustella toteutuksen ohjaajien kanssa.
Important dates
Opintojakson opetus toteutetaan Tulevaisuuden johtamisosaaja -koulutukseen varattuina lähipäivinä.
Student workload
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Työskentelemme tutkintojen viitekehyksen osaamistasolla 6. Lisätietoa https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/tutkintojen_viitekehysten_osaamistasokuvaukset_fi_sv_en.pdf
Huomioiden koulutuksen sisältö osaamistavoitteiden mukaisesti ja koulutuksen kohderyhmä työskentelemme opintojaksoilla Dreyfusin viisitasoisen mallin tasoilla 3 Pätevä ongelmanratkaisija/ suorittaja ja 4 Taitava ongelmanratkaisija/suorittaja.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä.
Evaluation scale
H-5