Stress Tolerance (5cr)
Code: TO00CB37-3010
General information
- Enrollment
- 24.11.2025 - 30.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.01.2026 - 31.07.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 40 Hallinto-, ohjaus- ja tukipalvelut
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 20
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
- Teachers
- Leena Kuosmanen
- Teacher in charge
- Leena Kuosmanen
- Groups
-
TOY225SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Yhteiset opinnot
- Study unit
- TO00CB37
Learning outcomes
The student is able to
- analyze factors affecting their stress and personal resources.
- apply theoretical knowledge and creative methods in stress management and recovery
- evaluate the significance of holistic well-being in studying and work
Teaching methods
Stress Tolerance Study Unit is part of Self Management Skills, and the language of study conduction is Finnish. The contact sessions take place at Laurea Tikkurila Campus.
In addition to contact sessions at Laurea Tikkurila, we pay study visits to an art museum ( ticket 5 euro) and to Winter Garden in Helsinki.
We have 10 contact sessions. We speak clear Finnish.
The content in a nutshell:
Pre-assignment before the first contact session.
Learning circle, book buffet and theory review.
Using creative methods.
Assignment is to write a comprehensive learning diary with the method reflective writing.
Evaluation is pass or fail.
Time and location
Lukujärjestyksen mukaan tiistaisin.
Pienryhmäohjausta Zoomissa.
Poissaolon korvaa ylimääärinen tehtävä yhteisen sopimuksen mukaan.
Learning materials and recommended literature
Hyvinvointi laajasti: kirjabuffet sekä mitä media viestii hyvinvoinnista ja stressistä.
Alternative completion methods of implementation
Itsenäinen raportti tai artikkeli Laurean tieteellisen kirjoittamisen ohjeiden mukaan. Kirjallisen tuotoksen esittely opintojakson lopussa.
Co-operation with working life and/or RDI
Alumnin vierailu: opiskelu- ja työhyvinvoinnin tukeminen ja ennakointi.
Content and scheduling
Opiskelija osaa
- analysoida omaan stressiin vaikuttavia tekijöitä ja omia voimavaroja
- soveltaa teoriatietoa ja luovia menetelmiä stressinhallinnassa ja palautumisessa
- arvioida kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin merkitystä opiskelussa ja työssä
Further information
Stressinhallinta kuuluu itsensä johtamisen työkaluihin.
Itsensä johtamisen taidot tarkoittavat sitä, että pystyt suunnittelemaan realistisen aikataulun ja asettamaan tavoitteita hyvinvoinnille, oppimiselle ja elämällesi.
1)Olet tietoinen oppimistaidoistasi ja tarpeesta parantaa niitä tavoitteiden saavuttamiseksi.
2)Sinulla on kyky erottaa henkilökohtaiset tulkinnat ja uskomukset tosiasioista, mikä viittaa selkeään ja tietoon perustuvaan ajatteluun.
3) On tärkeää tunnistaa henkilökohtaiset arvot ja toiminnot, jotka tuovat sinulle iloa ja onnea, rentoutumista tehtävistä ja velvollisuuksista.
4) Jos kohtaat oppimisen tai henkisen hyvinvoinnin haasteita, tunnistat ne ja pyydät apua ja tukea niiden voittamiseksi.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Opiskelija osaa:
1. käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
2. etsiä tietoa eri tietolähteistä ja raportoida
3. toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen
4. toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa
5. ottaa vastaan ohjausta
6. toimia ryhmän jäsenenä
7. suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
8. toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
9. noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
Evaluation scale
Approved/Failed