Skip to main content

Cosmetics Brand (10 cr)

Code: TO00BW46-3003

General information


Enrollment
25.11.2024 - 01.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.01.2025 - 08.06.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
Teachers
Auli Hietanen
Jussi Järvi
Teacher in charge
Auli Hietanen
Groups
TOP224SY
Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Palvelualat
Study unit
TO00BW46

Learning outcomes

The student is able to
- analyse cosmetics brands
- combine brand theories with cosmetics marketing
- design the elements related to the cosmetic brand that add value to the customer
- take into account the significance of packaging and packaging materials for the product, distribution and the environment
- apply the principles of sustainable development and responsibility
- apply the competition methods of marketing to the launching process and marketing communications of the brand

Materials

Opetusmateriaali löytyy Canvas-työtilasta. Lisäksi kannattaa lukea opintojaksoa tukevaa kirjallisuutta http://libguides.laurea.fi/kauneudenhoitoala -sivustolta.

Teaching methods

Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.

Opintojakson esityskerroilla on pakollinen läsnäolo ja niiltä poissaoleminen vaikuttaa arvosanaan. Pakollinen läsnäolo perustuu opintojakson tavoitteisiin ja arviointikriteereihin.

Employer connections

Opintojaksolla tehdään ryhmän valitsemasta kosmetiikabrändeistä brändianalyysi, jonka perusteella suunnitellaan brändikirja. Lisäksi opintojaksolla pidetään lukupiiri aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta ja tehdään pakkauksiin liittyviä tehtäviä.

Exam schedules

Toteutuksen ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista. Opintojakson esityskerroilla on pakollinen läsnäolo ja niiltä poissaoleminen laskee arvosanaa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 10 op on 270 tuntia työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Suurin osa opiskelijan työstä tapahtuu kontaktien ulkopuolella yksin ja ryhmässä, joten varaa omaan aikatauluusi tilaa näitä varten.

Content scheduling

Opintojakso jakautuu brändiin ja kosmetiikkapakkauksiin.
Sisältö
• kosmetiikkabrändianalyysi ja brändimarkkinoinnointi
• brändin lanseeraus ja markkinoinnin kilpailukeinojen soveltaminen brändin lanseerausprosessiin
•pakkauksen tehtävät ja pakkaussuunnittelu
•pakkausmateriaalit
•kestävä kehitys, kiertotalous sekä vastuullisuus

Evaluation scale

H-5

Further information

Tämä toteutus on ensisijaisesti suunnattu kauneudenhoitoalan opiskelijoille.

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Opintojakson osan arvosanaa ei voi korottaa.

Go back to top of page