Sales and Managing Customerships (10 cr)
Code: TO00BL02-3023
General information
- Enrollment
-
25.11.2024 - 01.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
15.01.2025 - 20.04.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Johanna Lunkka
- Veera Lassila
- Teacher in charge
- Veera Lassila
- Groups
-
TOH224SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Study unit
- TO00BL02
Learning outcomes
The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control
Materials
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, jotka ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Teaching methods
Lähiopetustotetuts Leppävaaran kampuksella.
Tapaamisissa monipuolisesti vierailijaluentoja.
Opintojaksolla tehdään itsenäisiä tehtäviä Canvas-työtilassa. Olemalla läsnä yhteisissä tapaamisissa itsenäiset tehtävät ovat suppeampia.
Lisäksi opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan työpaja tiimeissä. Samoissa tiimeissä tehdään myös yritysesimerkkitehtävä, jossa tutustutaan tiimin itse valitseman yrityksen myyntiin ja asiakkuksien johtamiseen.
Tapaamisista pakollinen osallistuminen Työpajakertoihin ja Yritysesimerkin purkutilaisuuteen.
Opetusjaksosta on verkkototeutus kesän ja syksyn 2025 opintotarjonnassa.
Employer connections
Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Exam schedules
Tarkistathan että aikataulun mukaiset tapaamiset sopivat aikatauluusi.
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Student workload
Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Kolme laajaa arvioitavaa tehtäväkokonasuutta yksin ja tiimissä.
Content scheduling
Tarkemmat tiedot ja tehtävien aikataulutus Canvasissa.
Evaluation scale
H-5