Sustainable Consumer Behaviour (5 cr)
Code: HY00BP21-3005
General information
- Enrollment
-
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
06.08.2025 - 07.09.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- 30 Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Leading Sustainable Growth (HYV6), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Olga Gurova
- Maria Ekström
- Teacher in charge
- Maria Ekström
- Groups
-
HYD425SJKestävän kasvun ja yhteiskuntavastuun johtaminen, verkko-opinnot, yamk, S25, Verkkokampus
- Study unit
- HY00BP21
Learning outcomes
Opiskelija osaa:
- ottaa vastuuta kuluttajakäyttäytymisen muuttamisesta kestävämpään suuntaan
- osallistuu kestävää kulutusta edistävään kansainväliseen keskusteluun
- vaikuttaa sosiaalisiin normeihin, jotka mahdollistavat kestävää kulutusta
- tiedostaa tiedon ja tunteiden vuorovaikutusta kuluttajakäyttäytymisessä
- luoda uusia kestäviä kulutusmalleja
Location and time
[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]
Materials
Artikkelit (löytyvät Laurea Finnan kautta), Canvas-oppimisympäristössä löytyy lisätietoa opintojakson materiaaleista.
Bocken, Nancy, Business Models for Sustainability (May 26, 2023). Bocken, N. "Business Models for Sustainability." Oxford Research Encyclopedia of Environmental Science, Forthcoming, Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=4731205 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4731205
Bocken, N. M. (2024). Circular business model innovation: new avenues and game changers. In Business model innovation: Game changers and contemporary issues (pp. 193-225). Cham: Springer International Publishing.
Camacho-Otero, J., Boks, C., & Pettersen, I. N. (2018). Consumption in the circular economy: A literature review. Sustainability, 10(8), 2758.
Ng, P. M., Cheung, C. T., Lit, K. K., Wan, C., & Choy, E. T. (2024). Green consumption and sustainable development: The effects of perceived values and motivation types on green purchase intention. Business Strategy and the Environment, 33(2), 1024-1039.
Gupta, S., & Sheth, J. (2024). Mindful consumption: Its conception, measurement, and implications. Journal of the Academy of Marketing Science, 52(5), 1531-1549.
White, K., Habib, R., & Hardisty, D. J. (2019). How to SHIFT consumer behaviors to be more sustainable: A literature review and guiding framework. Journal of Marketing, 83(3), 22-49.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
The course will be delivered in the following format:
Two in-person study days, held on September 5–6, 2025. The aim of these sessions is to establish a shared understanding of how to best promote sustainable and conscious consumer behavior for the future.
Preparation for the in-person sessions includes completing and submitting pre-assignments. These tasks focus on values that guide consumer behavior, and we will use various methods to make these values visible (e.g., ZMET and/or laddering). In addition, the course includes a separate project assignment.
The learning environment for the course is Canvas, where all communication and assignment submissions will take place. The Canvas course space will open on August 6, 2025.
Employer connections
Opintojaksolla tehdään yhteistyötä TKI-hankkeiden ja/tai työelämän kanssa opintojakson sisällön puitteissa. Opintojaksolla on tutkimusyhteistyötä.
Exam schedules
Toteutuksella on kaksi kontaktipäivää 5 - 6. syyskuuta 2025 . Läsnäolo lähipäivinä on pakollinen. Ole yhteydessä vastuuopettajaan mikäli läsnäolosi ei ole mahdollinen
Tehtävien määräpäivät ovat: 4.9. ja 12.9.
Canvas oppimisympäristö avautuu viimeistään 6 elokuuta 2025.
International connections
Yhteistyötä kansainvälisen tutkijan kanssa
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.”
Opintojakson voi suorittaa osoittamalla hankittua osaamista vastaavalla YAMK-tasoisella opintojaksosuorituksella. Ole yhteydessä vastuuopettajan.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Ennakkotehtävät Canvas-oppimisympäristössä 4 opintopistettä
Ryhmätehtävä + lähipäivät 1 opintopiste
Content scheduling
Tämä opintojakso antaa sinulle taitoja ja näkemyksiä, joiden avulla voit ottaa vastuuta kuluttajakäyttäytymisen ohjaamisesta kestävämpään ja tiedostavampaan suuntaan.
Opit osallistumaan aktiivisesti kansainväliseen keskusteluun kestävän kulutuksen edistämisestä, vaikuttamaan sosiaalisiin normeihin sekä luomaan uusia, kestäviä kulutusmalleja.
Syventymällä arvojen merkitykseen ja ymmärtämällä tiedon ja tunteiden vuorovaikutusta kuluttajakäyttäytymisessä, pystyt vaikuttamaan kulutustottumuksiin yhä tehokkaammin. Arvojen tiedostaminen ja niiden ohjaavan voiman ymmärtäminen on keskeinen askel kohti vastuullisempaa ja kestävämpää tulevaisuutta.
Evaluation scale
H-5