Developing expertise in clinical nursing (5 cr)
Code: SY00BW90-3003
General information
- Enrollment
-
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2.5 cr
- Virtual proportion
- 2.5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 30 Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Advanced Nursing Practice (SYV8), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Mika Alastalo
- Teacher in charge
- Mika Alastalo
- Groups
-
SYV825SJHoitotyön kliininen asiantuntijuus, yamk, S25, Tikkurila
- Study unit
- SY00BW90
Learning outcomes
Opiskelija osaa:
• Kehittää ja arvioida jatkuvasti omaa asiantuntijuuttaan ja valmiuksiaan oppia uutta
• Soveltaa opetus-, ohjaus- ja arviointimenetelmiä henkilöstön osaamisen kehittämisessä ja varmistamisessa
• Tukea henkilöstöä sitoutumaan jatkuvaan hoitotyön ja osaamisen kehittämiseen sekä näyttöön perustuvaan toimintaan
• Toimia ohjaajana, mentorina ja valmentajana moniammatillisissa tiimeissä ja verkostoissa
• Käyttää tehokkaita vuorovaikutusmenetelmiä asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa tapahtuvassa viestinnässä
Location and time
[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]
Materials
- Lemmetty & Collin (toim.) 2022. Jatkuva oppiminen ja aikuispedagogiikka työssä. Jyväskylän yliopisto. SoPhi_150 1.pdf
- Saaranen ym. 2018. Terveysalan opettajan käsikirja (uusi painos tulossa)
Lisäksi Canvas-työtilassa jaettava aineisto, kuten artikkelit ja raportit.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Harjoitustehtävä tehdään työelämäyhteistyössä omaan työyksikköön.
Exam schedules
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
[Kerro esim. toteutuksen tehtävien palautuksesta, tenttien ja uusintamahdollisuuksien ajankohdista. Varsinainen toteutuksen aikataulu näkyy opiskelijalle Pakissa suoraan toteutuksen varauksina, joten näitä tietoja ei tarvitse tässä kentässä toistaa.]
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
[Jätä yllä oleva teksti paikoilleen ja lisää tähän tarvittaessa esim. hankitun osaamisen hyödyntämisen mahdollisuuksista sekä muista vaihtoehtoisista suoritustavoista opintototeutuksellasi.]
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Opintojakso on viiden opintopisteen laajuinen.
Content scheduling
- Osaamisen varmistamisen ja kehittämisen viitekehys
- Oppimisen lähtökohtia
- Työelämäpedagogiikkaa
- Opetus- ja ohjausmenetelmät
- Osaamisen arviointi
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan yamk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.