Methods for Research-based Development Work (5 cr)
Code: YY00CA29-3030
General information
- Enrollment
-
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Kirsi Ronkainen
- Marja Vellonen
- Teacher in charge
- Kirsi Ronkainen
- Groups
-
SHV223SNSairaanhoitajakoulutus, päivätoteutus, S23, Tikkurila
- Study unit
- YY00CA29
Learning outcomes
The student is able to
- critically assess research-based knowledge in their own field
- select appropriate methods for research-based development work and justify their choices
- collect data as a basis for research-based development work and analyze it
- interpret the results of research-based development work and draw conclusions based on them
- conduct research-based development work in accordance with data protection legislation, good scientific practices, and data management models
- communicate in situations required for research-based development work and to produce a research-oriented text
Location and time
Katso huolellisesti opintojakson aikataulut ja merkitse ne kalenteriisi jo ilmoittautuessasi opintoihin.
Materials
Osa 1. Määräälinen tutkimus
Heikkilä, T. 2012. Tilastollinen tutkimus. (kaikki painokset käyvät) http://www.tilastollinentutkimus.fi/1.TUTKIMUSTUKI/KvantitatiivinenTutkimus.pdf
Muu tunneilla käsiteltävä materiaali
Osa 2. Laadullinen tutkimus.Esim.
1) Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät
Pauli Juuti (toimittaja); Anu Puusa (toimittaja)
2) Johdatus laadulliseen tutkimukseen
Jari Eskola; Juha Suoranta
3) Tutkimushaastattelu
Teemahaastattelun teoria ja käytäntö
Sirkka Hirsjärvi; Helena Hurme
4) Laadullinen terveystutkimus
Jari Kylmä; Taru Juvakka
Teaching methods
Toteutustapa on lähiopetukseen ja ohjaukseen perustuva (ei verkko toteutus). Oleellista on läsnäolo ja aktiivinen työskentely lähiopetuksen aikana.
Suoritustapa:
Osa 2. Laadullinen tutkimus ja kehittämistehtävä (KIrsi Ronkainen)
Laadullisen tutkimuksen vaiheet- tehtäväkokonaisuus T1-K5 (60%)
Laadullisen tutkimuksen luotettavuus ja etiikka- akvaariokeskustelu, suullinen näyttö T1-K5 (40%)
Osa 2. Määrällinen tutkimus ja kirjallisuuskatsaus (Marja Vellonen)
Erilaiset oppimistehtävät yksilöllisesti ja pienryhmissä, T1-K5
Employer connections
Ei TKI-yhteistyötä
Exam schedules
Osa 1. Laadullinen tutkimus:
- Laadullisen tutkimuksen ensimmäisellä orientaatiokerralla pakollinen läsnäolovelvollisuus.
- Lähiopetukseen osallistuminen on välttämätöntä, jotta omaksut teoriatiedon, jota sovelletaan oppimistehtävissä. Jokaista lähiopetuskertaa seuraa työskentelyä ko. aihealueen tehtävien parissa. Mikäli et pysty sitoutumaan lähiopetukseen, suosittelemme hakeutumaan verkkomuotoisiin tutke-opintoihin. Mikäli poissaoloja tulee paljon, voi opettajaj pyytää täydentäviä yksilöllisiä näyttöjä osaamisesta.
Osa 2. Määrällinen tutkimus: Orientaatiossa läsnäolovelvollisuus. Vahva suositus opetukseen ja työpajoihin osallistumiseen.
International connections
Ei ole.
Completion alternatives
Korkeakoulutasoiset tutkimusmenetelmäopinnot
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Laadullinen tutkimus 2,5 op (67,5 h):
- Lähiopetus, työpajat ja ohjaus n. 20 h
- Itsenäinen opiskelu ja parityöskentely n. 40 h
Määrällinen tutkimus 2,5 op (67,5h):
- Lähiopetus, työpajat ja ohjaus 20 h
- Itsenäinen opiskelu ja parityöskentely 47,5 h
Content scheduling
Ks. ohjelman kuvaus edellä.
Evaluation scale
H-5