Skip to main content

Project in Developing Customer-oriented Business: Marketing and communication of the public research of the Finnish Glass Museum (10 cr)

Code: HL00BU32-3057

General information


Enrollment
20.05.2024 - 25.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2024 - 18.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
3 cr
Virtual proportion
7 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 7
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
Tero Uusitalo
Teacher in charge
Tero Uusitalo
Groups
HLB224KA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K24, Hyvinkää
HLB224KA2
Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, K24, Hyvinkää
Study unit
HL00BU32

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented and sustainable business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Projektin toimeksiantaja on Suomen Lasimuseo ja yleisötyön amanuenssi Saana Palamaa.
www.suomenlasimuseo.fi

Projektia ohjaa liiketalouden lehtori Mervi Talonen.

Exam schedules

Projektin kick-off pidetään keskiviikkona 4. syyskuuta klo 12-14 Hyvinkään kampuksella, 3. krs, tila 3-13. Tähän on pakollinen osallistuminen. Kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Projektiimi ja ohjaaja tapaavat klo 12-13 ja toimeksiantaja antaa projektityöryhmälle briiffien eli toimeksiannon klo 13-14.

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Projekti on 10 opintopistettä ja 5 opintopistettä menee Johtaminen ja johtajuus -osioon, johon on oma Canvas-tila.

Content scheduling

Projektin tavoitteet ja sisältö:

Taustaa:
Lasimuseossa halutaan tietää, miten hyvin on onnistuttu markkinoinnissa ja viestinnässä kotimaisten asiakkaiden näkökulmasta ja millaisiin toimenpiteisiin siellä olisi hyvä keskittyä jatkossa; mikä on tuloksellista ja mikä ei. Lasimuseon itsensä tekemä yleisötutkimus keskittyy kotimaisiin asiakkaisiin (kyselylomakkeen kielinä suomi ja ruotsi), jotka vierailevat Suomen lasimuseolla. Yleisötutkimus toteutetaan aiempien kokemusten pohjalta ainoastaan paperisena. Kyselyn vastaukset kerätään touko-elokuussa, jolloin kotimaisten matkailijoiden liikkuvuus on suurta ja museo tavoittaa asiakkaita ympäri Suomea.

Yleisötutkimuksen tavoitteena on saada tietoa siitä, miten museon markkinointi ja viestintä on tavoittanut kotimaisia asiakkaita, onko markkinointi ja viestintä ollut onnistunutta sekä miten niitä voisi jatkossa kehittää ja kohdistaa tarkoituksenmukaisesti.

Sisältö ja tavoitteet projektityöryhmälle:
Kyselyn sulkeuduttua opiskelijoiden työ alkaa. Projektityöryhmällä on käytössään Suomen lasimuseon yleisötutkimuksen tutkimusaineisto sen yksityiskohtaisempaa analysointia varten. Opiskelijat tekevät aineistosta diaesityksen ja laativat johtopäätökset sekä kehitysehdotukset. Näiden perusteella Suomen lasimuseolle tehdään pienimuotoinen markkinointisuunnitelma.

Projektityöryhmä esittelee tulokset ja markkinointisuunnitelman kehitystyötä varten Suomen lasimuseon johdolle ja henkilöstölle.

Suomen lasimuseo huolehtii yleisötutkimuksen tiedottamisesta ja tuloksista Riihimäen kaupungin eri toimielimille.

Avainsanat: asiakastutkimus, tutkimusaineiston analysointi, viestintä, markkinointi, markkinointisuunnitelma

Tervetuloa mukaan projektityöhön!

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Go back to top of page