Skip to main content

Physiotherapist Promoting Health (3 cr)

Code: SF00BZ75-3002

General information


Enrollment
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.10.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 45
Degree programmes
Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
Teachers
Joni Heikkilä
Kati Nykänen
Pauliina Louhiala
Teacher in charge
Pauliina Louhiala
Groups
SFG224SN
Fysioterapeuttikoulutus, päivätoteutus, S24, Otaniemi
Study unit
SF00BZ75

Learning outcomes

The student is able to:
- define needs and opportunities related to the promotion of the health of the population in ac-cordance with sustainable development goals
- explain the effects of physical activity in the treatment and prevention of typical public diseases
- define physiotherapeutic methods for promoting health
- describe factors affecting a person’s motivation and changes in health behaviour.

Location and time

Opintojakso toteutetaan syksyllä 2024. Toteutuksen aikataulu näkyy Pakissa suoraan toteutuksen varauksina.
Opintojakson osasuorituksilla ei ole erillistä arvosanan korotusmahdollisuutta.
Tehtäville määritellään opintojakson alkaessa yksi uusintapalautusmahdollisuus.

Materials

Opintojakson materiaali löytyy opintojakson Canvas-työtilasta joka aukeaa opintojakson alkaessa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.Tällä opintojaksolla opiskelijan työmääräksi on arvioitu noin 81 tuntia (kolme opintopistettä).

Content scheduling

Opintojakso koostuu kolmesta eri teemasta:

1. Terveyskäyttäytyminen ja motivaatio 1 op
2. Fysioterapeutti terveyden edistäjänä 1 op
3. Kestävä kehitys fysioterapiassa 1 op

Jokainen teema sisältää sekä lähiopetusta että itsenäistä opiskelua.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä.

Go back to top of page