Rehabilitation and Functioning (4 cr)
Code: SF00BZ77-3001
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 03.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.03.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 2.5 cr
- Virtual proportion
- 1.5 cr
- RDI proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Elina Jääskeläinen
- Johanna Leskelä
- Teacher in charge
- Johanna Leskelä
- Groups
-
SFG224KAFysioterapeuttikoulutus, monimuotototeutus, K24, Otaniemi
- Study unit
- SF00BZ77
Learning outcomes
The student is able to:
- describe multidisciplinary rehabilitation, rehabilitation services and the rehabilitation service system in Finland
- define physiotherapy as a profession and field of science, taking into account multicultural starting points
- explain and recognise the societal significance of rehabilitation and the status of physiotherapy as part of the rehabilitation process and the service system
- define the concept of functional ability according to the ICF classification and describe the importance of the client’s motivation and resources in the rehabilitation process
- follow the professional ethics guidelines of a physiotherapist.
Materials
Suomen fysioterapeutit 2014. Fysioterapeuttien eettiset ohjeet.
Fysioterapeuttien maailmanjärjestön WCPT:n eettiset periaatteet.
www.wcpt.org/policy/ps-ethical-responsibilities
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opintojaksolla tutustutaan fysioterapiaan ja fysioterapeutintyöhön käytännössä työelämäkumppanin luona.
Exam schedules
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
Opintojakson teemat:
- Kuntoutuspalvelut ja monialainen kuntoutus
- Fysioterapia ammattina
- Eettisyys fysioterapiassa
- ICF ja toimintakyvyn käsite
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.