Skip to main content

Introduction to Marketing (10 cr)

Code: HL00BQ78-3049

General information


Enrollment
20.05.2024 - 20.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2024 - 03.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Technology, Developing Digital Services (NDA2), Laurea Leppävaara (in Finnish)
Teachers
Laura Sippel
Teacher in charge
Laura Sippel
Groups
NDA224KA
Tietojenkäsittelyn koulutus, digitaalisten palveluiden kehittäminen, monimuotototeutus, K24, Leppävaara
Study unit
HL00BQ78

Learning outcomes

The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**

**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Opinnon yleinen tausta-aineisto

• Bergström & Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi.2015.
• Korkiakoski, K. Huomisen asiakas 2023.
• Komulainen: Menesty digimarkkinoinnilla 2018

Kurssilla on myös muuta lähdemateriaalia sekä aineistoa, joka ilmoitetaan Canvasissa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Kurssilla tullaan tekemään työelämäyhteistyötä mm. vierailija-puhujien sekä mahdollisesti myös yritysprojektin parissa. Tarkempi sisältö tarkentuu kurssin alussa.

Exam schedules

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:

Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.
Ensimmäinen kontaktikerta on 4.9.2024 Leppävaaran kampuksella.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia. Tämän opintojakson kokonaiskuormitus on yhteensä arviolta n. 270 h/ opiskelija, riippuen edellä kuvatuista seikoista, ja perustuen 10 opintopisteen laajuuteen.

Moduulit 1-6. / yksilötehtävät/-testit = n. 135 h per opiskelija
Moduuli 7. / ryhmätyö = n. 135 h per opiskelija
Yhteensä n. 270 h = 10 opintopistettä

Content scheduling

Opintojakso sisältää kokonaisuudessaan:

Kurssin jälkeen ymmärrät, miten markkinointi koskettaa omaa työtäsi ja mistä markkinoinnissa on oikeastaan kyse! Tule oppimaan, oivaltamaan ja ehkä jopa innostumaan!

Opintojakso koostuu moduuleista:
Orientaatio
Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet, moduulit 1- 6 (yksilötehtävät, n. 45% arvosanasta)
Havainnointi ja analyysi, moduuli 7 (ryhmätyö, n. 55 % arvosanasta)

Ja näihin liittyvistä testeistä/ tehtävistä.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Osallistumisen edellytyksenä on aina, että opetussuunnitelman mukaiset mahdolliset osaamisedeltävyydet (edeltävä opinto tai vastaava osaaminen) täyttyvät. Opiskelija vastaa itse edeltävyysehtojen huomioimisesta.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Go back to top of page